Tūrisma nozare: „Jaunā viļņa” aiziešana no Latvijas var nest miljoniem latu zaudējumus

© Lauris Vīksne, F64 Photo Agency

Tūrisma nozares profesionāļi redz nopietnu apdraudējumu gan nozarei, gan tautsaimniecībai kopumā, gadījumā, ja konkurss „Jaunais vilnis” notiks ārpus Latvijas.

Konkurss „Jaunais vilnis” ir viens no nedaudzajiem pasākumiem Latvijā, kuru apmeklē liels skaits ārvalstu, īpaši, Krievijas tūristu un kas veicina Jūrmalas un Latvijas atpazīstamību.

Šis konkurss dod pienesumu ne tikai tūrisma un viesmīlības - viesnīcu un restorānu nozarei, bet, palīdz attīstīties arī citām industrijām – provizoriskie aprēķini liecina, ka dalībnieku un apmeklētāju kopējie tēriņi konkursa norises laikā, t.sk. naktsmītnēs un ēdināšanas uzņēmumos, par biļetēm, lielākos un mazākos veikalos, par transporta pakalpojumiem, aviobiļetēm, nekustamo īpašumu iegādi utt. varētu sastādīt ap 10 miljoniem latu.

LVRA prezidents Jānis Naglis: „Tūrisma nozares pārstāvji uzskata, - ir vienalga, vai konkurss notiek Jūrmalā vai Rīgā, taču tam ir jānotiek Latvijā. Tā ir vien no Latvijas vizītkartēm un Latvijas veiksmes stāstiem.”

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.