Vairāk nekā trešā daļa iedzīvotāju nav spējuši apmaksāt rēķinus norādītajā termiņā

© Mārtiņš Zilgalvis / F64

Vairāk nekā trešā daļa jeb 36% respondentu Latvijā aizvadītajā rudens un ziemas sezonā ir saņēmuši rēķinus, ko nav spējuši apmaksāt norādītajā termiņā, liecina "Ferratum" veiktā "Insights" aptauja.

Salīdzinoši kaimiņvalstī Igaunijā 39% respondentu nav spējuši laikus apmaksāt kādu no saņemtajiem rēķiniem. Savukārt vidēji visās 13 Eiropas valstīs, kur veikta "Ferratum Insights" aptauja, gandrīz pusei jeb 49% respondentu nav izdevies iekļauties rēķinu nomaksas termiņos.

"Ferratum" pārstāvji norāda, ka pērn inflācijas līmenis Eiropas Savienībā sasniedza līdz šim nebijušus augstumus, kas līdz ar straujo energoresursu cenu kāpumu lielai daļai iedzīvotāju lika pārskatīt savus tēriņus. Vairāk nekā trešā daļa respondentu Latvijā norāda, ka nespēj laikus apmaksāt rēķinus, un novērojama tendence ņemt nelielus aizdevumus ikdienas rēķinu apmaksai.

Latvijas patērētāji atzīst, ka apsver domu izmantot aizdevumus, lai segtu būtiskus izdevumus. Iespēja, ka respondenti Latvijā izmantos aizdevumu pārtikas iegādei, sasniedz 50% jeb vērtējumu 2,5 skalā no "1" - maz ticams līdz "5" - ļoti ticams.

Iespēja, ka respondenti Latvijā izmantos aizdevumu elektrības rēķinu segšanai pārsniedz 50% jeb vidējo vērtējumu 2,6. Vienlaikus pastāv mazāka iespēja, ka aizdevums tiks izmantots, lai veiktu samaksu par gāzes apkuri (vērtējums 2) un segtu izklaides izdevumus (vērtējums 2).

"Ferratum" jaunākais pētījums par 2022.gadu - "Ferratum Insights" - koncentrējas uz inflācijas ietekmi un to, kā tā ietekmē mājsaimniecību ekonomiku 13 valstīs, un palīdz salīdzināt, kā patērētāji katrā valstī cīnās ar inflācijas cēloņiem un energoresursu cenu kāpuma ietekmi. Pētījumu veica tiešsaistē laikā no 2022.gada oktobra līdz novembrim, un kopumā tajā piedalījās 7831 dalībnieki.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.