Reaģējot uz publiskajā telpā izskanējušo informāciju, ka AS "Sadales tīkls" grasās doties reidos uz mājsaimniecībām, kas uzstādījušas saules paneļus, kompānija uzsvērusi, ka pārbaužu mērķis nav vērsties pret mikroģeneratoru uzstādītājiem, bet gan palīdzēt lietotājiem iestatīt sistēmai drošus invertora iestatījumus, pavēstīja "Sadales tīkla" pārstāvji.
Tāpat ir nepieciešams konstatēt, vai sertificētie speciālisti ir rīkojušies kompetenti. Šaubu gadījumā "Sadales tīkls" vērsīsies pie sertificēšanas iestādes ar aicinājumu pārvērtēt to kompetenci.
Kā aģentūru LETA informēja "Sadales tīkla" pārstāve Alīna Kozlovska, pieslēdzot saules paneļus kopējam elektrotīklam, tam ir jānotiek droši gan pašam klientam, gan apkārtējiem. Tādēļ, izvēloties mikroģeneratoru pieslēgt sadales tīklam un nodot tīklā elektrību, klients savā ziņā kļūst par daļu no sadales sistēmas.
Viņa norādīja, ka, kļūstot par daļu no kopējās sistēmas, ražotājs ietekmē gan sevi, gan kaimiņus, tāpēc ir izveidots mikroģeneratora pieslēguma saskaņošanas process.
Sākotnēji, iesākot mikroģeneratora pieslēgšanas pakalpojumu Latvijā, "Sadales tīkla" speciālisti katru jaunpieslēgto iekārtu devās pārbaudīt klātienē, jo šis bija jauns tehnoloģisks risinājums gan klientiem, gan uzņēmumam, tomēr tagad, jau vairāku gadu garumā, process klientiem esot kļuvis ērtāks un ātrāks. Uzņēmums paļaujas uz klienta iesniegto informāciju un kā apstiprinājumu izmanto aizpildītu apliecinājumu klientu portālā "e-st.lv", kuram pievienots klienta izvēlēta sertificēta speciālista parakstīts invertora iestatījumu protokols. Energoapgādi regulē fizikas likumi, tāpēc iekārtas iestatījumiem jāatbilst saskaņotajiem.
Tomēr ir gadījumi, kad tiek uzstādīti dokumentācijai neatbilstoši invertori vai invertorā iestatītas lielākas jaudas vērtības, nekā norādīts iesniegtajā dokumentācijā. Tas rada apdraudējumu gan īpašniekam, gan pārējiem konkrētajā tīkla posmā pieslēgtajiem klientiem - tiek ietekmēta kopējā sistēma, kā rezultātā var tikt bojātas klientu elektroiekārtas, traucēta citu klientu mikroģeneratoru darbība, kā arī var veidoties ugunsbīstamība. Arī elektrotīklu apkalpojošo personālu var skart elektrotraumu riski.
"Sadales tīklā" pauda, ka primāri plānots veikt attālinātās pārbaudes, jo caur viedajiem skaitītājiem ir iespējams redzēt atsevišķas saskaņoto tehnisko parametru neatbilstības. Konstatējot šādas neatbilstības, "Sadales tīkls" sazinās ar klientu, norāda uz drošības riskiem un aicina tos novērst. Saziņa ar klientiem notiek gan nosūtot vēstuli, gan arī informējot telefoniski.