Mazāk nekā pusei jeb 43% iedzīvotāju digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas restorānos ir svarīgi, liecina ikgadējā ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes "Hesburger" veiktā aptauja par pircēju paradumiem un ātrās ēdināšanas tirgus tendencēm Baltijas valstīs.
Lietuvā digitālos risinājumus kā svarīgus ātrās ēdināšanas restorānos vērtē 45%, bet Igaunijā vēl vairāk cilvēku - 52% no respondentiem.
Aptaujas dati arī rāda, ka 38% Latvijas iedzīvotāju ātrās ēdināšanas restorānos visbiežāk izmanto iespēju pasūtīt ēdienu pie kases, bet 21% pasūta ēdienu uz mājām ar piegādes servisa starpniecību. Savukārt 18% pasūtījumus veic mobilajā lietotnē.
Lietuvā pasūtījumus pie kases veic 42% aptaujāto, bet, izmantojot mobilo lietotni - 18% respondentu. Trešajā vietā ierindojas pasūtījumu veikšana ar piegādi uz mājām, ko visvairāk izmanto 16% iedzīvotāju. Situācija Igaunijā ir atšķirīgāka, un šajā valstī 34% visbiežāk veic pasūtījumus pie kases, bet 23% cilvēku izmanto digitālās pašapkalpošanās kases restorānos. Vienlaikus 16% aptaujāto šim mērķim izmanto mobilo lietotni.
Aptaujas dati arī rāda, ka kopumā teju katram otrajam jaunietim Latvijā jeb 51% aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 19 gadiem ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorānos būtu digitālie risinājumi. Tas ir teju tikpat būtisks aspekts arī 55% aptaujāto iedzīvotāju vecumā no 20-29 gadiem.
Līdzīga tendence ir arī Igaunijā - tur 70% aptaujāto vecumā no 15-19 gadiem ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorānos būtu digitālie risinājumi. Bet iedzīvotāju vecuma grupā no 20-29 gadiem tas ir svarīgi 65% Igaunijas respondentu. Tikmēr Lietuvā 70% jauniešu vecumā no 15-19 šis aspekts ir svarīgs, kā arī 57% aptaujāto vecumā no 20-29 gadiem.
Latvijā jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem vairāk nekā cilvēki citās vecuma grupās pasūtījumu veikšanai izmanto digitālos risinājumus - piemēram, mobilo lietotni izmanto 25%, digitālās pašapkalpošanās kases - 18% aptaujāto jauniešu. Igaunijā ir līdzīgi - jauniešu vidū pasūtījumu veikšanā dominē mobilā lietotne, ko izmanto 26% aptaujāto jauniešu, un digitālās pašapkalpošanās kases, ko izmanto 46%. Arī Lietuvā jaunieši vairāk nekā cita vecuma iedzīvotāji pasūtījumu veikšanā 27% gadījumu izmanto digitālās pašapkalpošanās kases un tik pat daudz - mobilo lietotni.
Aptauja veikta 2021.gada novembrī, visās Baltijas valstīs, tajā piedaloties vairāk nekā 3000 respondentu vecumā no 15 līdz 49 gadiem.