Rīgā sabiedriskais transports tiks veidots kā mobilitātes mugurkauls, šāda apņemšanās pausta Rīgas transporta sistēmas ilgtspējīgas mobilitātes rīcības programmā, kā arī Rīgas mobilitātes vīzijā un dizaina koncepcijā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas laukumam un Kristapa ielas un Melnsilu ielas krustojumam, kuru šodien atbalstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja.
Kā informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde, Rīgas mobilitātes vīzija atspoguļo pilsētvidi Rīgā pēc aptuveni 30 gadiem, "ja pilsētā tiks īstenota mērķtiecīga un ilgtspējīga mobilitātes politika". Tā balstās uz pieciem principiem, kurus ievērojot, jau tuvākajā laikā Rīgas pilsētā būšot iespējams nodrošināt tādu mobilitātes sistēmu, kas veicinās ikdienas dzīves kvalitātes paaugstināšanos.
Šie principi ir veidot sabiedrisko transportu kā mobilitātes mugurkaulu, orientēt mobilitāti uz cilvēkiem, sabalansēt pilsētas attīstību, veidot pievilcīgu pilsētvidi ikdienas dzīvei, kā arī veicināt sadarbību starp uzņēmumiem, izglītības un kultūras iestādēm.
Kā norāda pašvaldība, katrs no atslēgas soļiem Rīgas mobilitātes vīzijā atainots no esošās situācijas un nākotnes perspektīvas, kā arī dota iedvesma posmiem un aktivitātēm, kuras jāīsteno, lai vīziju ieviestu.
"Daudzus gadus pilsētas ir plānotas, fokusējoties uz cilvēku pārvietošanu no pilsētas centra uz zaļajām zonām priekšpilsētās un nodrošinot automašīnu vieglāku piekļuvi uz pilsētas centru un no tā. Tā rezultātā izveidojušās mazapdzīvotas centrālās zonas un automašīnu dominēšana publiskā ārtelpā," norāda Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).
Viņa tic, ka Rīga būs ilgtspējīgāka, kompaktāka un sociāli saskanīgāka pilsēta ar publiskām ārtelpām, pilsēta, kas piesaista dzīvot, strādāt un viesoties tajā, pateicoties tās augstās kvalitātes pilsētvidei, ērtajai piekļuvei galamērķiem un efektīviem, ērtiem mobilitātes risinājumiem.
Rīgas mobilitātes vīziju papildina konceptuālie dizaini divām teritorijām - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas laukumam un Kristapa-Melnsila ielu krustojumam, kas uz praktisku piemēru pamata palīdz izprast, kā Rīgas mobilitātes vīzijā noteiktos principus iespējams pielietot, domājot par esošas vides transformāciju.
Mobilitātes rīcības programmas izstrādē ir veikts apjomīgs darbs, un to veido vairākas sadaļas. Esošās situācijas ziņojums atspoguļo esošo situāciju 2019.gadā un aptver visus mobilitātes aspektus Rīgas pilsētā un tās aglomerācijā, norādot uz izaicinājumiem, kas būtu jārisina.