CSDD: Par autobusa tehnisko stāvokli atbildīgs tā īpašnieks vai vadītājs

Par transportlīdzekļa, tostarp autobusa, tehnisko stāvokli ir atbildīgs tā īpašnieks vai vadītājs, tāpēc visās Eiropas Savienības valstīs, līdzīgi kā Latvijā, notiek tehniskā kontrole uz ceļiem, kuras laikā tiek pārbaudīts tā brīža transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis.

Šādu skaidrojumu biznesa portālam "Nozare.lv" sniedza Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), noliedzot, ka nepilnīgi tiktu veiktas autobusu pārbaudes tehniskajā apskatē.

Kā ziņots, pēdējā laikā ārvalstīs ir pieaudzis negadījumu skaits, kuros iesaistīti tūristu autobusi no Latvijas.

"Transportlīdzekļu, tostarp autobusu, tehniskā apskate notiek atbilstoši kritērijiem un prasībām, kas ir izstrādātas, lai transportlīdzeklis pēc šādas pārbaudes tiktu atzīts par derīgu un drošu dalībai ceļu satiksmē," skaidro CSDD.

Tehniskā kontrole uz ceļiem, kuras laikā tiek pārbaudīts transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis, Latvijā parādot, ka līdz 15% transportlīdzekļu piedalās satiksmē, lai arī to tehniskais stāvoklis apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus. "Šo ceļu satiksmes dalībnieku vidū ir 40%-50% ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu, kuriem ir derīgas tehniskās apskates," norāda CSDD.

Kā ziņots, tā kā pēdējā laikā ārvalstīs ir krasi pieaudzis negadījumu skaits, kuros iesaistīti tūristu autobusi no Latvijas, Ārlietu ministrija (ĀM) aicina tūrisma kompānijas un individuālos ceļotājus rūpīgi izvērtēt autobusu tehnisko stāvokli, lai ceļojums noritētu droši un bez neparedzētas kavēšanās.

ĀM atgādina par nesenajiem gadījumiem, kad uz šosejas aizdegās tūristu autobuss no Latvijas un kāds cits neatbilstoša tehniskā stāvokļa dēļ tika aizturēts, aģentūru LETA informēja ĀM Preses un informācijas nodaļā.

ĀM norāda, ka pēdējo gadu laikā vairākas Eiropas valstis ir noteikušas transporta līdzekļu tehniskos ierobežojumus iebraukšanai pilsētās. Piemēram, konkrētās pilsētās vai to teritorijās ir atļauts iebraukt tikai videi draudzīgiem transporta līdzekļiem.

Tiem transporta līdzekļiem, kuru tehniskais stāvoklis neatbilst noteiktajiem standartiem, iebraukšana pilsētās un to teritorijās var būt liegta, pretējā gadījumā var tikt piemērotas augstas soda naudas, tādēļ jau pirms paredzamā ceļojuma ĀM aicina vērsties attiecīgās valsts vēstniecībā un to precizēt.

Lai izvairītos no iespējamiem starpgadījumiem nākotnē un garantētu ceļotājiem un videi drošus braucienus, ĀM mudina individuālos ceļotājus un uzņēmumus, kuri nodrošina pasažieru un kravu autopārvadājumus, ceļojumiem izmantot tehniskajām un drošības prasībām atbilstošus transporta līdzekļus.

Kā ziņots, jūlija nogalē Vācijas mediji ziņoja, ka policija Berlīnē konfiscējusi novecojušu Latvijas autobusu, kurš savā ilgajā mūžā bija nobraucis 1,8 miljonus kilometru. Vācijas policijai bija radušās bažas par transporta līdzekļa tehnisko stāvokli. Autobusa īpašnieku - tūrisma biroja "Mārītes" - pārstāvis Ainārs Caune gan uzsvēra, ka Berlīnē notikusī Latvijas autobusa konfiskācija bija medijiem paredzēts šovs.

Savukārt augusta sākumā Vācijā uz ātrgaitas šosejas sadega tūrisma autobuss no Latvijas. Neviens no autobusa pasažieriem negadījumā necieta. Lai arī aizdegšanās iemesls nav zināms, Vācijas policija pieļāva, ka vainojams tehnisks defekts.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais