Mūžībā aizgājis Trešās atmodas aktīvists Konstantins Pupurs

© F64

Mūžībā aizgājis cilvēktiesību aizstāvības grupas "Helsinki-86" aktīvists Trešās atmodas laikā Konstantins Pupurs.

Viņš norādīja, ka Pupurs mūžībā aizgājis vakar, un notikušais ir liels pārdzīvojums viņa tuviniekiem.

Pupurs bija politologs, vēsturnieks un valodnieks, kā arī Latviešu virsnieku apvienības biedrs.

No 1987.gada Pupurs aktīvi darbojās Vides Aizsardzības klubā. 1988.gada 14.jūnijā kopā ar "Helsinki-86" grupas biedriem piedalījās pretpadomju demonstrācijā Rīgā pie Brīvības pieminekļa. Gada beigās oficiāli iestājās Cilvēktiesību aizstāvības grupā "Helsinki-86".

2010.gadā Pupurs iestājās Nacionālajā apvienībā "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK. 2010.gadā kandidēja 10.Saeimas vēlēšanās no VL-TB/LNNK saraksta, turklāt gada beigās tika ievēlēts partijas valdē.

2011.gada maijā Pupurs uzsāka darbu Latvijas Jūras akadēmijā kā galvenais speciālists metodiķis, un sākot ar jaunu mācību semestri, arī kā lektors. Paralēli veica tulkošanas darbus angļu valodā, kā arī pildīja savus pienākumus partijā.

2011.gada 14.jūnijā Pupurs atkārtoja savu vēsturisko gājienu ar sarkanbaltsarkano karogu cauri Rīgai no Brīvības pieminekļa līdz Brāļu kapiem, lai vienotu latviešu tautu cīņai par tiesisku valsti. Konstantīns Pupurs bija studentu korporācijas "Fraternitas Lataviensis" biedrs.

Pupurs 1981.gadā absolvēja Rīgas 66.vidusskolu. No 1983. līdz 1986.gadam studēja Maskavas Vēstures un Arhīva institūtā. Pēc tam iestājās Latvijas Valsts Universitātes Vēstures un Filozofijas fakultātē, bet studijas pārtrauca, jo 1988.gadā tika izraidīts no PSRS.

1992.gadā viņš atsāka studijas Latvijas Universitātē. 1999. gadā ieguva bakalaura grādu vēsturē Masačūsetsas Universitātē Bostonā, savukārt 2003.gadā ar maģistra grādu absolvēja Londonas Ekonomikas un Politisko zinātņu augstskolu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais