Pagaidām Latvijas valstspiederīgie nevēršas pēc palīdzības saistībā ar viesuļvētru "Irma"

© Scanpix.ee

Pagaidām pastiprināta Latvijas valstspiederīgo interese pēc palīdzības Latvijas Ārlietu ministrijā (ĀM) nav novērota.

Kā aģentūrai LETA norādīja ĀM preses sekretārs Gints Jegermanis, patlaban papildu informācija par to, ka vēl kāds Latvijas valstspiederīgais būtu vērsies pēc palīdzības, nav.

Jegermanis piebilda, ka arī uz Konsulārā departamenta tālruni ārkārtas situācijām saņemti tikai divi zvani, kuros cilvēki centušies noskaidrot informāciju par saviem radiniekiem.

Kā iepriekš aģentūru LETA informēja ĀM, saistībā ar viesuļvētru "Irma" daži Latvijas valstspiederīgie vērsušies pēc palīdzības Latvijas Ārlietu ministrijā (ĀM) un Latvijas vēstniecībā ASV. Vēstniecība ASV saņēmusi palīdzības lūgumu no četriem Latvijas valstspiederīgajiem, kuri atradās Maiami un vēlējās ātrāk pamest reģionu. Personas izlidoja no ASV teritorijas tās pašas dienas laikā.

ĀM atgādina, ka ASV Floridas štatā, Puertoriko un Karību jūras ziemeļaustrumu reģionos ir izsludināts ārkārtas stāvoklis saistībā ar piektās kategorijas viesuļvētru "Irma". Gaidāms, ka viesuļvētra sasniegs Floridu šīs nedēļas nogalē. Ministrija aicina ceļotājus, kuri uzturas viesuļvētras ceļā esošajās teritorijās, sekot līdzi vietējo varasiestāžu ieteikumiem un evakuācijas rīkojumiem.

ĀM arī vērš uzmanību, ka viesuļvētra "Irma" solās būt līdz šim postošākā Atlantijas okeāna vētra ASV vēsturē.

Ministrija aicina visus Latvijas valstspiederīgos, ja tie atrodas vētras skartajās teritorijās un ir nepieciešama palīdzība, nekavējoties sazināties ar Latvijas vēstniecību ASV, pa tālruni +1 202 328 2881 vai zvanīt uz Konsulārā departamenta tālruni ārkārtas situācijām Rīgā - +371 26 33 77 11, vai rakstot uz "palidziba@mfa.gov.lv".

Jau ziņots, ka ASV Floridas štata valdība piektdien aicināja 5,6 miljonus cilvēku jeb vairāk nekā ceturto daļu štata iedzīvotāju evakuēties viesuļvētras "Irma" dēļ.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais