2016. gada 14. decembris ir iegājis pasaules aviācijas vēsturē ar Kanādā būvētas jaunas konstrukcijas lidmašīnas Bombardier CS300 pirmo komerciālo reisu Rīga–Amsterdama–Rīga.
Vakardiena padarīja daudz pamanāmāku pasaulē Latvijas aviokompāniju airBaltic. Proti, ar jaunu tipu lidmašīnu palaišanu ekspluatācijā var lepoties pavisam nedaudzas aviosabiedrības no nepārskatāmi garā pasaules aviokompāniju saraksta.
Bombardier CS300 iemieso gadu desmitiem lolotu un gadiem īstenotu ideju apvienot reaktīvo lidmašīnu ātrumu ar propellerlidmašīnu ekspluatācijas lētumu, kas sākas ar mazāku degvielas patēriņu uz katru nolidoto kilometru. Ja iepriekš tāda ideja netika īstenota, tad tas nozīmē, ka tā arī nebija īstenojama bez tiem aviobūves materiāliem un tehnoloģiskajiem risinājumiem, kādi līdz civilajai aviācijai nonākuši tikai pēdējos gados. Šo materiālu un risinājumu kopā likšana un drošības pārbaudīšana vilkās vairākus gadus ilgāk, nekā kanādieši bija cerējuši un solījuši. Tagad šķiet, ka visas problēmas atrisinātas. Lai startētu savā pirmajā komerciālajā reisā no Rīgas, Bombardier CS300 vispirms savā gaitā tika pāri Atlantijas okeānam no Kanādas līdz Latvijai. Mazliet iepriekš sākt līdzīgas lidmašīnas Bombardier CS100 ekspluatāciju tika uzticēts šveiciešiem.
Vakardienas reiss apliecināja visas Latvijas izaugsmi kopš tās neatkarības atgūšanas. Pagājušā gadsimta 90. gadu sākumā arī tika ar rakstiem avīzēs atzīmēti pirmie reisi no Rīgas līdz Londonai, Vīnei un vēl dažām Rietumeiropas pilsētām. Toreiz bija prieks par to, ka vismaz dažus šādus maršrutus atklāja airBaltic priekšteces Baltic International Airlines un Latavio (Latvian Airlines). Proti, tās bija spējušas iegūt kaut ne pirmā svaiguma, bet tomēr lidojumiem virs Eiropas atļautas lidmašīnas, kas attaisnoja uz tām liktās cerības un savu laiku Latvijai nokalpoja bez vērā ņemamām tehniskām kļūmēm. Tagad airBaltic veic tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem, kuru parādīšanās un arī pazušana sen kļuvusi par ikdienu, kas sabiedrības uzmanību nesaista. Bombardier CS300 tika gan pavadīta no Rīgas, gan sagaidīta Amsterdamā ar svētku tortēm, bet Amsterdamas lidosta bija sarūpējusi lidmašīnas kristīšanu ar ūdens strūklām, un katram pasažierim tika plastmasas tulpe.