Pasažieru vilciens ievieš tarifu zonu sistēmu

© F64

No šā gada 1. aprīļa elektrovilcienu braukšanas zonā, kā arī posmā līdz Siguldai spēkā stāsies pilnīgi jauna pasažieru vilciena biļešu cenu sistēma – maršruti sadalīti tarifu zonās. Šajos maršrutos tiek pārvadāti ap 90% no kopējā a/s Pasažieru vilciens pasažieru skaita.

Maršruti Rīga–Skulte, Rīga–Sigulda un Rīga–Jelgava sadalīti trīs zonās, maršruts Rīga–Tukums četrās zonās un maršruts Rīga–Aizkraukle piecās zonās. Brauciens vienas zonas robežās maksās 80 centu, katras nākamās zonas šķērsošana plus 60 centu, vēl nākamās zonas plus 50 centu. Piemēram, brauciena laikā no Rīgas līdz Tukumam tiek šķērsotas četras tarifu zonas un kopējā biļetes cena sastāda 2,4 eiro. Lai izvairītos no pārāk liela braukšanas maksas kāpuma braucējiem, kuri pārvietojas divu zonu robežās, bet ar nelielu braukšanas attālumu, izveidotas starpzonas, kurās biļetes cena noteikta 1 eiro vai 90 centu. Piemēram, ja pasažieris no Rīgas dodas Aizkraukles virzienā līdz Saulkalnes stacijai, tad biļetes cena ir 90 centu, kaut arī faktiski tiek šķērsota pusotra tarifu zona.

Domājot par cilvēkiem, kuri ik dienu ar vilcienu dodas uz darbu, no 1. aprīļa tiek ieviesti vairāki jauni biļešu veidi, tostarp abonementu un dienas biļetes. Līdz ar to ikdienas ceļa izdevumi būtiski samazinās. Aprēķināts, ka, pārejot uz jauno tarifa zonu sistēmu, izmaiņas nejutīs aptuveni 8% pasažieru. Pārējiem būs neliels braukšanas maksas samazinājums vai pieaugums. Aprēķini pierāda, ka pēc jaunās sistēmas ieviešanas a/s Pasažieru vilciens ieņēmumi no pārdotajām biļetēm samazināsies par 1,5%, ko uzņēmums plāno kompensēt, piesaistot vilcieniem jaunus pasažierus.

Līdz ar zonu tarifu ieviešanu, ir ieplānoti arī vairāki citi jauninājumi – biļetes arī vilcienā varēs iegādāties, norēķinoties ar maksājumu kartēm, kā arī tiks uzstādīti biļešu tirdzniecības automāti, un tās varēs nopirkt arī internetā. Jau vasarā sāks darboties mobilā aplikācija, kas biļetes iegādi padarīs vēl vienkāršāku.



Svarīgākais