Pārejot uz vilcienu biļešu cenas aprēķināšanu pēc zonas principiem, tā varētu mainīties 30 centu robežās, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Viņš uzsvēra, ka jaunā sistēma nav orientēta uz ienākumu par biļetēm palielināšanu. Ja visi pasažieri pēc zonu ieviešanas turpinās braukt tāpat kā līdz šim, tad uzņēmuma kopējie biļešu ieņēmumi samazināšoties par 1,5%. "Tas nozīmē, ka tā daļa, kas maksās mazāk nekā līdz šim, ir lielāka, nekā tie, kas samaksās vairāk," secināja Lubāns. Papildus būšot ieviesti mīkstinošie pasākumi, piemēram, tiks ieviestas starpzonas, lai biļetes cenas pieaugums nepārsniegtu noteikto 30 centu robežu.
Kā skaidroja Lubāns, ja patlaban biļešu sistēmā ir vairāk nekā 900 variācijas dažādām kombinācijām starp biļetēm, tad, pārejot uz zonām, šo kombināciju skaits samazināsies līdz 30. Tas esot ieguvums, kas ļauj uz vienkāršiem principiem būvēt visus pārējos pasažieru apkalpošanas mehānismus. Būšot arī savienojošās biļetes autobusiem un vilcieniem. Tas esot ceļš uz vienoto biļeti, kuru varēs iegādāties arī kā mēnešbiļeti.
Kā ziņots, sabiedriskā transporta padome apstiprinājusi PV zonu biļešu tarifu principu un šo tarifu ieviešanu no 1.aprīļa, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.
Zonu tarifi tiks ieviesti visos četros elektrovilcienu līniju posmos un dīzeļvilcienu līnijas posmā Rīga-Sigulda.
Patlaban PV gatavo zonu tarifu ieviešanas vizualizāciju, lai marta beigās pilnvērtīgi iepazīstinātu sabiedrību ar gaidāmajām izmaiņām.