Vai sociālie tīkli ir neobjektīvs un greizs informācijas avots?

© Scanpix

Cilvēki, kas lasa ziņas sociālajos tīklos, tiek ievilkti sev tīkamā un greizā informācijas telpā, šodien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Valstiskās audzināšanas un jaunatnes lietu apakškomisijas sēdē sacīja Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītājs Roberts Putnis

Runājot par Latvijas mediju vides izaicinājumiem, Putnis norādīja, ka pasaulē notiek fundamentālas pārmaiņas tajā, kā mediji tiek lietoti, un viena no demokrātijai bīstamākajām tendencēm ir auditoriju straujā segmentēšanās.

"Klasisks piemērs - 2000.gadā pusdeviņos vakarā visa Latvija noskatījās "Panorāmu" un atradās vienā informācijas līmenī. Otrā rītā sarunas bija principā par vieniem un tiem pašiem notikumiem," stāstīja Putnis. "Pašlaik auditorija sociālajos tīklos, piemēram, "Facebook" izlasa tieši sev tīkamās ziņas."

"Turklāt algoritmi, kas darbojas apakšā šiem visiem tīkliem un meklētājiem, izmanto to, ko jau esat apstiprinājuši kā patīkamu vai kam esat veltījuši vairāk laika, un piedāvā līdzīgu saturu arvien vairāk un vairāk," uzsvēra Putnis, piebilstot, ka tādējādi rodas "burbuļi", kuru iekšienē cilvēks domā, ka tas, kas viņam tiek piedāvāts, ir realitāte, un atšķirīgie viedokļi netiek piedāvāti.

"Šīs segmentētās auditorijas veido ļoti lielu potenciālu radikalizēšanai, sazvērestību teorijām," turpināja Putnis. "Tās nošķir cilvēkus arī pēc valodām un citiem parametriem un rada jaunu, greizu izpratni, kas ir tā realitāte, kurā šobrīd atrodamies."

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Valstiskās audzināšanas un jaunatnes lietu apakškomisija šodienas sēdē tika iepazīstināta ar projektu "Latvijas mediju politikas pamatnostādnes 2016.-2020.gadam", īpaši valstiskuma un nacionālās informatīvās telpas stiprināšanas kontekstā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais