Jūrmalas dome: pašvaldība negrasās pakļauties

© f64

“Tas ir klajš publiskas šantāžas un negodprātīgas uzņēmējdarbības paraugs”, norāda Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis, komentējot Jūrmalas atkritumu apsaimniekotāja SIA “Eco Baltia vide” pēkšņo paziņojumu par atkritumu izvešanas pārtraukšanu no šā gada 16.janvāra, ja dome nepiekritīs būtiski palielināt atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma tarifus. Neskatoties uz to, ka uzņēmums iepirkuma procedūrā piedāvājis konkrētu maksu līdz 2015.gada beigām, “Eco Baltia vide” nelikumīgi cenšas mainīt līguma nosacījumus. Uzņēmums izvairījies no jautājuma risināšanas līgumā paredzētajā kārtībā, tā vietā dodot priekšroku publiskai kampaņai un šantāžai mediju vidē.

“Atbildība par situāciju ir jāuzņemas pašam uzņēmējam, kurš iepirkumā iesniedza pašu aprēķinātas cenas. Ar publisku spiedienu “Eco Baltia vide” nepanāks prettiesisku pašvaldības lēmumu pieņemšanu – vēlme nopelnīt vairāk neatbrīvo no līgumsaistībām. Ar vienpusēju paziņojumu pārtraukt atkritumu izvešanu Jūrmalā uzņēmējs klaji demonstrējis tiesisko nihilismu, diskreditējot sevi kā uzticamu un ilgtspējīgu sadarbības partneri atkritumu apsaimniekošanas jomā,” uzsver Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis.

“Mēs šai šantāžai nepakļausimies. Vienlaikus varu apgalvot, ka Jūrmala atkritumos neslīks un pašvaldība nodrošinās risinājumu arī šādā ārkārtas situācijā. Jau šodien Jūrmalas pilsētas dome ir uzsākusi citu atkritumu apsaimniekotāju apzināšanu, lai neciestu pilsētas iedzīvotāji. Visus zaudējumus, kas pašvaldībai radīsies līgumsaistību nepildīšanas dēļ, mēs tiesas ceļā piedzīsim no “Eco Baltia vide,” informē G.Truksnis.

Par radušos situāciju Jūrmalas pašvaldība informēs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, aicinot izvērtēt “Eco Baltia vide” kā negodprātīga uzņēmēja atļaujas anulēšanu atkritumu apsaimniekošanas jomā, jo šāds precedents rada bīstamību visai valstij kopumā. Valsts un pašvaldību iepirkumu mērķis ir rast saimnieciski izdevīgāko risinājumu sabiedrības labā. Un tiem uzņēmumiem, kas piedalās iepirkumos, ir jāuzņemas pilna atbildība par savu rīcību. Tāpat Jūrmala kā Lielo pilsētu asociācijas un Latvijas Pašvaldību savienības biedrs steidzami rosinās gadījumu izskatīt arī tuvākajās asociācijas un savienības sēdēs.

Pašvaldība uzsver, ka “Eco Baltia vide” apzināti izplata nepatiesu informāciju. Uzņēmums ieguva atkritumu apsaimniekošanas tiesības iepirkuma procedūras rezultātā, balstoties uz komersanta iesniegto finanšu piedāvājumu. Uzņēmums pirmajos trīs darbības gados piedāvāja augstāku tarifu, savukārt 2014. un 2015.gadā – ievērojami samazinātu tarifu. Līguma slēgšanas tiesības iegūtas, pamatojoties uz zemāko piedāvāto vienību vidējo cenu piecos gados par viena kubikmetra sadzīves atkritumu. “Pašvaldība nedrīkst un netaisās pārkāpt Iepirkumu likumu un mainīt cenas tikai tāpēc, ka uzņēmējs, iespējams, vēlējies par katru cenu ienākt Jūrmalas atkritumu apsaimniekošanas tirgū,” norāda G.Truksnis.

Tāpat “Eco Baltia vide” nepatiesi apgalvojis, ka pašvaldība nav reaģējusi uz tarifa izmaiņu nepieciešamību – pēc uzņēmuma priekšlikuma ar 2014.gada 1.septembri tika palielināti atkritumu apsaimniekošanas tarifi, balstoties uz dabas resursu nodokļa un sadzīves atkritumu apglabāšanas izmaksu pieaugumu. Pašvaldība nav tiesīga palielināt tarifu, lai segtu paša apsaimniekotāja izdevumu, kas iesniegti iepirkuma finanšu piedāvājumā. Savukārt pamatotus priekšlikumus par 2015.gada tarifa izmaiņām pēc vairākkārtējiem pašvaldības aicinājumiem uzņēmums nav sniedzis.

Kā ziņots, iepirkuma procedūras rezultātā Jūrmalas pašvaldība 2011.gada 3.oktobrī noslēdza līgumu ar SIA “Eko Rīga” un SIA “Jūrmalas ATU” (dotajā brīdī SIA “Eco Baltia vide”) par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Jūrmalas pilsētā uz pieciem gadiem. Saskaņā ar līgumu, komersantam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma sešus mēnešus iepriekš informējot pašvaldību. Vidējais Jūrmalas pilsētas atkritumu apjoms ir 20 000 tonnu gadā.

Svarīgākais