Latvijas vārds Krievijas tirgū ir labs zīmols un apliecina produkta kvalitāti, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" atzina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Krievijā vadītājs Olafs Slūtiņš.
"Pluss ir tas, ka Latvijas vārds ir labs zīmols. Ja kaut kas nāk no Latvijas, tad Krievijā paļaujas, ka tam ir laba kvalitāte, viss ir pārbaudīts un tas ir Rietumu produkts. Protams, ka mūs nevar salīdzināt ar Vāciju, Itāliju, bet, piemēram, par pārtiku ir skaidrs, ka tā ir garšīga, kvalitatīva un to daudzi lieto," pastāstīja LIAA pārstāvniecības vadītājs.
Viņš gan piebilda, ka paaudzes Krievijā mainās un mainās arī patērētāju vērtības. "Ir arī jārēķinās, ka ilgi tas vairs nebūs - nāk jaunā paaudze, parādās citas vērtības un Latvija viņiem daudz ko vairs neizsaka. Tas ir risks," teica Slūtiņš.
"Savukārt negatīvais ir tas, ka abas valstis ik pa laikam apmainās ar diezgan bezjēdzīgiem politiskiem paziņojumiem un stājas pozās. Tas viennozīmīgi uzreiz ietekmē tirgu. Cilvēks laikam kā vienmēr ir domājis, kā labāk, un gribējis parādīt savu pozīciju, bet ir jārēķinās, ka Krievijā uz dažādiem izteikumiem reaģē ļoti asi. Krievijā daudz ko nosaka nevis likumi, bet politika. Ja vajadzēs nogriezt tirgu poļiem vai lietuviešiem, tad to arī izdarīs. Preces uzreiz iesprūst muitā, ievelkas sertifikācijas process - sabotāžas paņēmieni ir daudz un dažādi," klāstīja LIAA pārstāvniecības Krievijā vadītājs.