Starptautiskā fotofestivāla Mode un stils fotogrāfijā 2011 laikā Maskavā Multimedia Art Museum apskatāmas vairākas lieliskas izstādes. Viena no festivāla tēmām veltīta šovbiznesa milžiem, leģendām, kuras kino un populārajā kultūrā ir nospēlējušas savu lielo lomu.
9. aprīlī tika atklāta The Rolling Stones vokālistam veltītā izstāde Miks Džegers. Fotoalbums, kurā apkopoti vairāki desmiti, lielākoties melnbaltu mūziķa portretu, arī Antona Korbeina un citu slavenu fotogrāfu darbi. Fotogrāfi Džegeru uzskata par ideālu modeli, jo pozēt fotoobjektīva priekšā viņam izdodas tikpat dabiski kā elpot. Līdztekus roka leģendas dzīves gājumam, kas fiksēts no agrās jaunības līdz mūsdienām, rādot dažādus tēlus un atklājot dabisko novecošanas procesu – šogad Džegers svinēs 68. dzimšanas dienu –, izstāde ļauj izsekot fotoportreta žanra attīstībai piecu gadu desmitu laikā. Izstāde apskatāma līdz 15. maijam.
Pie interesantākajiem festivāla projektam pieder arī slavenā modes fotogrāfa Jurgena Tellera izstāde Teksti un tēli, kas bija atvērta līdz Lieldienām. Vācietim Telleram nepatīk glamūrīgā glancētā fotogrāfija, ar saviem darbiem viņš mainījis priekšstatu par to. Viņa slavenību fotogrāfijās nav izskaistinājuma, zvaigznēm it kā tiek noplēsta (vai netiek uzklāta) glancētā kārta, panākot dzīves īstenībai pietuvinātu reālismu, kurā mazāk pozēšanas, vairāk – nejaušības. Tellera darbu galvenais objekts ir cilvēka ķermenis, bieži – kails. Viņam patīk provokācijas. Ekspozīcijā iekļauta fotogrāfija ar aktrisi Šarloti Remplingu un modeli Rakeli Cimermani – abas kailas stāv Luvrā pie Monas Lizas. Tellera fotogrāfijas papildina stāsti par to tapšanas procesu un daudzos gadījumos tie ir saistošāki par pašu fotogrāfiju vai piešķir darbam citu jēgu. Vairākumā gadījumu tikai abi kopā veido veselumu – kā fotogrāfijā ar vāveri un somiņu. Fotogrāfijas kreisajā malā redzama stāvoša vāvere, pretējā – nogriezta roka, kas tur somiņu, vāvere skatās uz to. Teksts vēsta, ka fotogrāfa uzdevums bijis veidot somiņu reklāmu, bet aiz kadra palikusi kinorežisore Sofija Kopola. Vai kaila sieviete, tverta no mugurpuses, sēž uz kušetes – izrādās, uz Zigmunda Freida kušetes. Vai Kurta Kobeina portrets – vērtība pati par sevi, taču Tellera īsais atmiņu stāsts par turneju, kurā devies Nirvanai līdzi, iepazīstot it kā divus Kobeinus – to, kas uz skatuves un to, kas aiz tās raugās Tellera objektīvā. Jurgens Tellers skatītājam piedāvā ielūkoties arī savā personīgajā pasaulē, eksponējot gan sava bērna, gan mātes foto. Arī savu kailfoto – kā gadījumā ar Šarloti Remplingu gultā. Viņš tiek dēvēts par labu psihoanalītiķi, jo kā gan citādi spētu ko tādu paveikt...