"Swedbank" peļņa Latvijā pirmajā pusgadā sasniegusi 54 miljonus eiro

© f64

Swedbank 2018. gada pirmo sešu mēnešu peļņa Latvijā sasniedz EUR 54 milj., kas ir par 3% vairāk salīdzinājumā ar 2017. gada to pašu periodu. Pieaugumu pamatā veicināja ienākumu palielināšanās.

“Latvijas ekonomika turpina stabilu izaugsmi, kas atspoguļojas arī klientu aktivitātē un mūsu darbības rādītājos: no jauna izsniegto aizdevumu apjoms pieaudzis teju par 20%. Ekonomiskā izaugsme apvienojumā ar zemām procentu likmēm un veiksmīgām garantiju programmām nodrošina labvēlīgus apstākļus pārdomātiem aizņēmumiem gan uzņēmumiem, gan mājsaimniecībām. Nozīmīga attīstība vērojama arī sabiedrības digitālajos paradumos: mūsdienīgā autentifikācijas līdzekļa Smart-ID lietotāju skaits gada laikā ir gandrīz trīskāršojies, turpina augt mobilās lietotnes klientu skaits. Kā Dziesmu un deju svētku lieldraugam mums bija gandarījums vērot, kā digitālās inovācijas palīdz attīstīties un iegūt jaunas šķautnes arī vēsturiskajām tradīcijām - ar DzieDot lietotnes palīdzību Mežaparkā uzstājās virtuālais koris, kurā varēja iesaistīties ikviens,” sacīja Swedbank Latvijā vadītājs Reinis Rubenis.

Kredīti un depozīti

Kredītportfelis palielinājās par 1%, ko veicināja līzinga pieaugums privātpersonām un uzņēmumiem, kā arī patēriņa finansēšanas pieaugums, pateicoties ekonomikas attīstībai un darba algu kāpumam.
Depozītu apjoms palielinājās par 7%. Kāpums bija vērojams gan privātpersonu, gan uzņēmumu portfelim.

Kredītu kvalitāte

Iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošanas neto summa sasniedza EUR 1 milj. (2017.gada attiecīgajā periodā šī summa bija EUR 3 milj.).

Ieņēmumi un izdevumi

Tīrie procentu ienākumi palielinājās par 3%. Šis pieaugums galvenokārt skaidrojams ar kreditēšanas apjomu palielināšanos.
Neto ienākumi no komisijām palielinājās par 5%, pamatā pateicoties lielākiem karšu un maksājumu ienākumiem līdz ar augstāku klientu aktivitāti.
Kopējie izdevumi palielinājās par 4%. Palielinājums skaidrojams ar augstākām personāla un ar normatīvo regulējumu saistītajām izmaksām, ko daļēji kompensēja zemākas mārketinga un amortizācijas izmaksas.

Biznesa attīstība

2.ceturknsī visās trijās Baltijas valstīs tika ieviesta viedtālruņiem īpaši pielāgota internetbankas versija, turpinot digitālo pakalpojumu attīstību.

Pirmā finanšu tehnoloģiju akseleratora programma Baltijā, ko pie sevis uzņēma Swedbank, ir veiksmīgi noslēgusies. 10 finanšu tehnoloģiju uzņēmumi attīstīja savu biznesu, strādāja ar 130 starptautiskiem mentoriem, tostarp 50 no Swedbank grupas. Visas komandas saņēma arī 20,000 eiro sava uzņēmuma tālākai attīstīšanai. Puse dalībnieku laida klajā savus produktus jau programmas laikā, un dažiem no tiem ir jau reāli klienti. Jūnijā tika atklāts otrais finanšu tehnoloģiju akselerators, un darbību tas sāks rudenī.

Kā Dziesmusvētku lieldraugs Swedbank nodrošināja 43500 svētku dalībnieku nelaimes gadījumu apdrošināšanu un finansēja Svētku organizatora vispārējas civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Savukārt, lai sekmētu Dziesmusvētku tradīcijai raksturīgo četrbalsīgas tautasdziesmu dziedāšanas prasmi, Swedbank radīja unikālu viedtālruņu lietotni jeb balss spēli "DzieDot", kas nepilnu trīs mēnešu laikā tika lejupielādēta lietotāju tālruņos 40 000 reižu, kā arī ļāvusi daudziem tās lietotājiem piedalīties svētkos virtuāli - līdz šim nebijušā veidā.

Īstenojot sociālās iniciatīvas, 2. ceturksnī Swedbank Latvijā skolu programma „Dzīvei gatavs” ir sasniegusi vairāk nekā 10 000 vidusskolas skolēnu ar Swedbank brīvprātīgo vadītiem praktiskiem semināriem. Bankas ilgtermiņa pienesums atbildīgai biznesa praksei ir saņēmis Platīna līmeni Ilgtspējas indeksā. Swedbank joprojām ir visiecienītākais banku sektora zīmols visā Baltijā, Latvijā Swedbank ir ieguvusi vismīlētākā zīmola pozīciju jau ceturto gadu.

Svarīgākais