Covid-19 krīzē pārdot aizliegto preču saraksta veidošana bija kļūda, ko nevajadzētu atkārtot, šodien Saeimas Covid-19 parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks tautsaimniecības jautājumos Raimonds Aleksejenko.
Patērētāji arvien biežāk izmanto iespēju iegādāties preces un pakalpojumus internetā un likumsakarīgi, ka pieaug gan atteikuma tiesību izmantošanas gadījumu skaits, gan arī ar to saistītu strīdu skaits. Daļa no šiem strīdiem rodas sakarā ar preču lietošanu 14-dienu garajā atteikuma tiesību periodā - gan jautājumā par to ciktāl patērētajam ir atļauts lietot preci, gan saistībā ar atteikuma tiesību zaudēšanu. Ko par to saka likums?
Latvija šogad pirmajos piecos mēnešos eksportēja preces 6,048 miljardu eiro vērtībā, kas ir par 18,1% jeb 925,9 miljoniem eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, bet importēja - par 6,94 miljardiem eiro, kas ir pieaugums par 20,2% jeb 1,167 miljardiem eiro, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Latvijas preču eksporta vērtība martā sasniegusi jaunu rekordu - Latvija eksportējusi preces 1,34 miljardu eiro vērtībā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Veikalos Covid-19 krīzes ietekmē parādās ļoti lielas atšķirības preču cenās, intervijā atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.
Saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) un Apvienotās Karalistes Izstāšanās līgumu Apvienotā Karaliste no 2020.gada 1.februāra vairs nav ES dalībvalsts un no 2021.gada 1.janvāra visi ekonomiskie operatori (juridiskas un fiziskas personas), kas līdz šim veica produktu izplatīšanu starp ES un Apvienoto Karalisti, kļūst par eksportētājiem vai importētājiem un tiem mainās pienākumi, jo tie laiž tirgū trešās valsts produktus, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Pārtikas veikalos inficēšanās līmenis ar Covid-19 ļoti zems, tādēļ valdības konceptuālais lēmums paplašināt preču pieejamību ir solis pareizā virzienā, sacīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.
Liela daļa "zaļo paziņojumu" ir maldinoši, pavēstīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane, atsaucoties uz Eiropas Savienības (ES) patērētāju uzraudzības iestāžu, tostarp PTAC izmeklēšanā konstatēto.
Ņemot vērā kritisko situāciju veselības aprūpē, cilvēku plašu pulcēšanos tirdzniecības centros un vietās, un lai mazinātu inficēšanās risku tirdzniecības vietās gan iedzīvotājiem, gan darbiniekiem, Ministru kabinets šā gada 7.janvāra sēdē lēma pagarināt tirdzniecības ierobežojumus līdz šā gada 25.janvārim, vienlaikus no 12.janvāra paplašinot klātienē nopērkamo saimniecības preču klāstu.
Neskatoties uz Covid-19 izraisītām izmaiņām iedzīvotāju ikdienā, TOP pirktākie vietējie produkti palikuši teju nemainīgi. Vēl joprojām stabilu pirmo pozīciju ieņem vaniļas "Kāruma" sieriņš, kam seko dārzeņi, piena produkti, olas, maize un alus. Ievērojams pieprasījuma pieaugums pēdējos mēnešos bijis tieši Latvijas gurķiem - rudens laikā pieprasījums audzis par 71%, salīdzinot ar identisku periodu pērn.
Latvijas preču eksporta vērtība septembrī sasniegusi 1,275 miljardus eiro, kas ir līdz šim lielākais eksporta apmērs viena mēneša laikā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Latvijā 80% aptaujāto iedzīvotāju visvairāk vēlētos samazinātas cenas piena produktiem, svaigai gaļai, kā arī augļiem un dārzeņiem, liecina mazumtirgotāja "Maxima Latvija" iedzīvotāju aptauja par pārtikas cenām.
Kopš pagājušā gada decembra Eiropas Savienībā (ES) reģistrētas 163 veselībai bīstamas preces, kas ir par 46 mazāk nekā 2018.gadā, liecina Veselības inspekcijas (VI) apkopotie dati.
Latvijas iedzīvotāji turpina paust sašutumu par cenu atšķirībām starp Baltijas valstīm. Kāda pircēja raksta, ka viņas ģimene lielāko daļu no ikdienas pirkumiem iegādājas Lietuvā.
Ar mērķi informēt patērētājus par preču atsaukumu nozīmīgumu Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (turpmāk - OECD) realizē informatīvo kampaņu "Neignorē atsaukumus!" Pēc pirmā Eiropas Savienības (turpmāk - ES) mēroga pētījuma par atsaukumu efektivitāti rezultātu apkopošanas ir secināts, ka trešdaļa ES patērētāju turpina lietot bīstamās preces arī pēc tam, kad ir redzējuši paziņojumu par preces atsaukumu.
Tikai nedaudz vairāk kā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums. Ar mērķi informēt cilvēkus par to, kā atpazīt vietējo produkciju, un aicināt to izvēlēties, LOSP plāno īstenot sabiedrības informēšanas kampaņu “Godīgs piens”. Tās atklāšana paredzēta 25. janvārī plkst. 11.00 Zemkopības ministrijā.