Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad martā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 3,2% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Pagājušā gadā pandēmijas satricinātajā Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13,6 tūkstoši jaunu patēriņa produktu. Tirgus pētījumu kompānija "NielsenIQ" atzīmē, ka pat tik izaicinošā periodā ražotāji un tirgotāji ir mēģinājuši ieviest jauninājumus.
Mazumtirdzniecības apmērs Latvijā šogad februārī, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, samazinājies par 8,5%, kas ir lielāks kritums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina ES statistikas biroja "Eurostat" pirmdien publiskotie dati par 24 bloka dalībvalstīm.
Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad februārī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās samazinājies par 8,5% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Iedzīvotāji turpina aktīvi izmantot tehnoloģijas un piedāvātās iepirkšanās iespējas tiešsaistē. Platformā Barbora.lv pircēju skaits iepriekšējā nedēļā audzis pat 6 reizes, salīdzinājumā ar identisku nedēļu pērnajā gadā.
Turpmāko situāciju mazumtirdzniecības nozarē ietekmēs tas, cik veiksmīgi izdosies ierobežot Covid-19 izplatību un attiecīgi, cik ilgi vēl būs spēkā tirdzniecības ierobežojumi, kas īpaši smagi skar nepārtikas preču tirdzniecību, informēja Ekonomikas ministrija (EM).
Turpmāko situāciju nozarē ietekmēs tas, cik veiksmīgi izdosies ierobežot Covid-19 vīrusa izplatību un attiecīgi, cik ilgi vēl būs spēkā tirdzniecības ierobežojumi, kas īpaši smagi skar nepārtikas preču tirdzniecību.
Līdz ar Covid-19 krīzes ieviestajām izmaiņām 2020.gadā, mazumtirdzniecības nozare ir saskārusies ar virkni izaicinājumu, kas veicinājusi digitalizācijas uzrāvienu, pauda SIA "Maxima Latvija" pārstāvji.
Patlaban "Maxima" veikalos uzstādītas 519 pašapkalpošanās kases un 2020.gada decembrī uzstādīts rekords bezkontakta norēķinos - dienā vairāk nekā 100 000 cilvēku "Maxima" veikalos maksājumus veica tieši ar bezkontakta tehnoloģijām.
Nekustamo īpašumu attīstītājs “VPH Latvia” uzsācis jauna tirdzniecības centra izveidi Ziepniekkalnā pie Valdeķu un Graudu ielas, kura nomnieks būs arī mazumtirdzniecības tīkls “Lidl”. Šis būs pirmais projekts Latvijā, kurā “Lidl” īrē telpas. Lai uzbūvētu divas ēkas, no kurām vienu aizņems “Lidl”, bet otrā tiks izvietoti citi veikali, iekārtota autostāvvieta un paplašināta Spulgas iela, nāksies nocirst aptuveni 160 kokus.
Mazumtirdzniecība Latvijā uzplaukst, taču pagaidām vienreizēju iemeslu dēļ, Latvijas Bankas (LB) uzturētajā ekonomiskās analīzes vietnē "makroekonomika.lv" norāda centrālās bankas ekonomiste Daina Paula.
Viens no lielākajiem izaicinājumiem mazumtirdzniecībā nākotnē būs darbaspēka pieejamība, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes aprēķiniem, mazumtirdzniecības apjoms martā piedzīvojis kāpumu par 0,5% pret šā gada februāri un par 10% pret pagājušā gada martu.
Pēc neraksturīgi straujā mazumtirdzniecības apgrozījuma pieauguma šā gada janvārī, Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) šodien publicētie dati liecina, ka februārī tas krities par 2,2 procentiem.
Mazumtirdzniecības nozare 2011.gadā ir attīstījusies līdzīgi ekonomikai kopumā, neradot lielus pārsteigumus. 2011.gadā mazumtirdzniecības apgrozījums, salīdzinot ar 2010. gadu, pieauga par 4,6%. Īpaši liels pieaugums bija novērojams nepārtikas preču (neieskaitot degvielu) tirdzniecībā - par 12%, pārtikas preču tirdzniecības apjomi pieauga par 1,3%, bet degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,8%.
Svarīgākais veikala izvēles kritērijs Latvijas iedzīvotājiem ir preču cenas un kvalitātes attiecība, liecina mediju aģentūras "Media Planning Group" veiktā pētījuma rezultāti.
Pēc iepriekšējā mēnesī piedzīvotā krituma mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā novembrī atkal sācis palielināties, pieaugot par 1,9% salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi, kamēr gada griezumā mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums sasniedzis jau 7,6%.
Augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās palielinājies par 1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati.