Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad septembrī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 1,8% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp gan pārtikas preču mazumtirdzniecībā, gan arī nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, bija pieaugums par 1,8%, bet autodegvielas tirdzniecībā bija kāpums par 1,5%.
Salīdzinot ar 2021.gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 19,2%, seko metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība, kurā pieaugums bija par 9,9%, un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība - par 7,3%.
Apgrozījums samazinājās mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 7%, kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 5,2% un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces, - par 3,5%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad septembrī salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri pieauga par 21,5%.
2022.gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,2%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kāpums par 0,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,8%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 1,4%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 9,5%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 7,1% un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 6,2%.
Savukārt lielākais apgrozījuma kritums mēneša laikā bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā - par 3,5%.
2022.gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,1%.