Vai “strādā” valdības pārstāvju un uzņēmēju maijā parakstītais memorands par pārtikas cenām? Vai mūsu sajūtas par cenām atbilst statistikas skaitļiem? Kāda ir pārtikas cenu situācija Latvijā, salīdzinot ar Baltijas kaimiņvalstīm?
Kristīne apmeklējusi vienu no “Maxima” veikaliem Rīgā, kur devusies uz alkohola nodaļu. Viņu pārsteidzis, ka “Maxima” pārstāvji paši ar sevi nonāk klajās pretrunās, vēsta "Bez Tabu".
Tirgus pētījumu uzņēmums “SeeNext” katru mēnesi veic pētījumu divās Latvijas pilsētās – Rīgā un Daugavpilī -, lai noskaidrotu, kurā no piecām veikalu ķēdēm 28 produktu grozs ir nopērkams par viszemāko cenu. Šomēnes produktu grozs par zemāko cenu nopērkams “Lidl”, bet, iegādājoties “Mego” šos pašus produktus, klients maksās par 20 eiro vairāk. Šāda tendence ir novērota jau otro mēnesi pēc kārtas.
“Protams, ka jebkuras izmaksas agrāk vai vēlāk tiek iekļautas cenā,” “Delfi.tv” sacīja Latvijas Tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Henriks Danusēvičs, kas nozīmē, ka 1,8 miljonu sodu “Maxima” apmaksās pircēji.
""Maxima Latvija" vienmēr ir koncentrējies uz zemu cenu nodrošināšanu klientiem, kas ietver arī komercnosacījumu apspriešanu ar mūsu partneriem," teikts "Maxima Latvija" komentārā par Konkurences padomes lēmumu.
Mazumtirgotājs "Lidl Latvija" ("Lidl") lūdz noraidīt "Maxima Latvija" ("Maxima") sūdzību par patērētāju maldināšanu cenu salīdzināšanas komunikācijas kampaņā "Skaidrs, ka nopirku lētāko" un "Maxima" preču zīmju prettiesisku izmantošanu bez atļaujas.
Rīgas pilsētas tiesā ceturtdien, 21. augustā, plkst. 11 turpināsies tiesvedība mazumtirgotāja "Maxima Latvija" sūdzībā pret konkurentu "Lidl Latvija" par patērētāju maldināšanu cenu salīdzināšanas komunikācijas kampaņā "Skaidrs, ka nopirku lētāko" un "Maxima" preču zīmju prettiesisku izmantošanu bez atļaujas.
Arī Rīgas pilsētas tiesa ir ierosinājusi lietu par mazumtirdzniecības tīkla “Lidl Latvija” īstenoto maldinošo cenu komunikācijas reklāmas kampaņu “Skaidrs, ka nopirku lētāko”. Lieta ierosināta, pamatojoties uz “Maxima Latvija” prasību par apzinātu patērētāju maldināšanu un “Maxima” preču zīmju prettiesisku izmantošanu bez atļaujas. Tādējādi “Lidl” turpinājis maldinošas cenu komunikācijas praksi, par kuru uzņēmums saņēmis sodu un brīdinājumus arī citās valstīs.
“Lidl” mērķis ir sniegt patērētājiem pārskatāmu informāciju par cenu līmeni mūsu veikalos, balstoties uz publiski pieejamiem datiem konkrētā brīdī, portālu informēja Lidl Komunikācijas departaments, atsaucoties uz veikalu tīkla "Maxima" iepriekš izplatīto informāciju.
Mazumtirgotājs “Lidl” atkārtoti īsteno maldinošu salīdzinošo reklāmas kampaņu, sniedzot sabiedrībai nekorektu un tendenciozu informāciju par konkurentu cenām, liecina “Maxima Latvija” novērojumi. Līdzīga prakse jau iepriekš radījusi juridiskas sekas Lietuvā – uzņēmumam “UAB Lidl Lietuva” tika piemērots sods.
Pārtikas veikali arvien biežāk pārdod preces ierobežotā daudzumā, un tas rada bažas patērētāju vidū - vai mēs tiešām saskaramies ar preču trūkumu? Mazumtirdzniecības ķēžu pārstāvji apliecina, ka bažām nav pamata, raksta “limon.postimees.ee”.
Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu daudzās mājās ģimenes un draugu lokā sagaida ar bagātīgi klātiem galdiem. Gatavojoties 4. maija svinībām, “Maxima” kopā ar šefpavāru Lauri Aleksejevu un žurnālisti, grāmatu autori Gundegu Rozi sagatavojusi īpašu kūkas recepti – tajā apvienoti latviski produkti, ar kuriem lepojamies jau gadu desmitiem.
Cilvēks guļ teltī pie “Maxima” veikala. Kāpēc?
Naktī uz 24. aprīli pie “Maxima” veikala Rusova ielā 1 manīts neparasts skats – pie veikala uzcelta telts un tajā nakšņojis cilvēks. Izrādās, tas ir influenceris Armands Jaunzems, kas tur bijis ļoti praktiski iemeslu dēļ – viņš vēlas būt pirmais rindā uz ilgi gaidīto un plašāko "Maxima" noliktavas izpārdošanu, kas sāksies jau 24. aprīlī un ilgs līdz 7. maijam.
No 24. aprīļa līdz 7. maijam "Maxima" veikalos notiks grandiozā noliktavas izpārdošana, šoreiz, papildus rūpniecības precēm, piedāvājot arī plašu pārtikas preču klāstu par cenām, sākot no 9 centiem.
“Maxima Latvija” informē, ka ir konstatēti vairāki gadījumi, kad sociālajā tīklā “Tik Tok” lietotājiem tiek rādīti maldinoši aicinājumi iepazīties ar tā dēvētajiem “Maxima noslēpumiem”, kā arī aizpildīt it kā “Maxima” veidotu aptauju, kurā var iegūt bezmaksas pārtiku ar mērķi iegūt personas un finanšu datus. “Maxima Latvija” nekādā gadījumā nav saistīta ar šo viltus aptauju, kā arī video redzamā informācija nav patiesa. Aicinām nekādā gadījumā nesniegt savu personīgo informāciju, jo īpaši saistītu ar finanšu datiem.
Daudzi sabiedrībā zināmi cilvēki rūpīgi plāno iepirkšanos, lai ilgtermiņā ietaupītu un nepieciešamās preces iegādātos krietni izdevīgāk – gan ikdienai, gan īpašiem atpūtas un svētku mirkļiem. Lauris Aleksejevs, Juška Padruška, kā arī citas sabiedrībā atpazīstamas personas dalās savos ieteikumos, ko likt pirkumu grozā vienā no lielākajām “Maxima” atlaižu kampaņām “Viena izdevīga diena”, kas šogad pirmo reizi norisināsies divas dienas un piedāvās atlaides pārtikas un nepārtikas produktiem līdz pat 50 %.
Rīdziniece Lilita kādā darba dienas vakarā iegājusi piemājas bodītē. Viņa pamanījusi, ka riekstu ķirbjiem ir vilinoša akcija. Ņemot vērā, ka Lilita nedrīkst neko smagu nest, viņa noskatīto dārzeni nofotografējusi un aizsūtījusi uzņemto bildi vīram, vēsta "Bez Tabu".
Dažās Eiropas valstīs veikali vienmēr ir slēgti svētdienās un valsts svētku dienās. Vai arī Igaunija un Latvija nonāks pie šādas sistēmas? Raksta “postimees.ee”.