Gadu no gada stagnē Latvijas bērnu lasītprasmes rezultāti, lai neteiktu vēl sliktāk: nobažījušās ir gan skolas, gan universitātes, kur viņi pēc tam grib iestāties, toties aptaujātie grāmatizdevēji un tirgotāji ir pārliecināti, ka bērnu literatūra ir gandrīz vai vienīgā droši ejošā prece.
Nākamgad atkal notiks starptautiskais izglītības kvalitātes novērtējums 15 gadu veco skolēnu vidū – šoreiz akcentēs matemātiku un radošumu, bet 2018. gadā uzmanības fokusā bija lasīšanas kompetence. Rezultāti liecināja – tā ir mazliet zem vidējā attīstīto valstu rādītāja. Tā kā 2021. gadā paredzēts pētīt arī 4. klašu skolēnu lasīšanas iemaņas, būs iespēja noskaidrot, kādas tās ir 11 gadu vecajiem.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) noslēgusi sadarbības līgumu ar Latvijas Universitāti (LU) par Starptautiskās pieaugušo kompetenču novērtēšanas programmas pētījuma (OECD PIAAC) īstenošanu, informēja IZM.
50 pasaules valstīs, tostarp arī Latvijā, paziņoti starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma 4. klasēm PIRLS 2016 rezultāti. Mūsu bērnu panākumi iepriecina - salīdzinājumā ar iepriekš veikto pētījumu 2006. gadā, patlaban Latvijas skolēnu vidējie sasniegumi lasītprasmē ir ievērojami uzlabojušies. Apsteigta Dānija, Lietuva, Itālija, Vācija, ASV, Nīderlande, Beļģija un citas valstis.
Pasaules ekonomikas forums (WEF) ir paziņojis desmit valstis, kurās ir vislabākais lasītprasmes līmenis pasaulē. Latvija ierindojas 9. vietā, uzreiz aiz Vācijas.
Pētījumi liecina, ka Latvijā tikai 3% skolēnu 15 gadu vecumā ir ļoti labi lasītāji, proti, viņi to dara katru dienu. Lai uzlabotu šos rādītājus, svarīgi ir bērniem attīstīt lasītprasmi un lasītprieku jau pirmsskolas vecumā un nostiprināt to pirmajās klasēs, tika uzsvērts konferencē Pirmsskola, sākumskola, lasīšana, patikšana.