Saskaņā ar Igaunijas Jūrnieku neatkarīgās arodbiedrības (EMSA) sniegto informāciju, pasažieru pārvadājumu atbalsta pasākumu atcelšana nozīmē, ka “Tallink” prāmis “Victoria” varētu pārtraukt kursēt zem Igaunijas karoga, zaudējot 300 darbavietas, raksta “ERR”.
Tomēr, pēc Igaunijas Reformu partijas biedra Marta Verklaeva teiktā, šī ir tikai “Tallink” sarunu taktika, un, ja uzņēmums tomēr pieņems šādu lēmumu, iemesls meklējams citur.
Saskaņā ar valdības plānu, pasažieru pārvadājumu atbalsta pasākumi tiks atcelts nākamgad, četru gadu laikā ietaupot aptuveni 40 miljonus eiro.
Lai gan Igaunijas valdība to uzskata par nepieciešamu ietaupījumu avotu sarežģītajā budžeta situācijā, jūrniecības nozares pārstāvji brīdina par šī pasākuma negatīvo ietekmi uz Igaunijas kā jūras lielvalsts statusu.
Igaunijas Klimata pārmaiņu ministrijas kanclers Martens Koks paziņoja, ka subsīdiju atcelšana pasliktinās Igaunijas kuģniecības uzņēmumu konkurētspēju, salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm. Viņš norādīja, ka Zviedrija šogad līdzīgiem pasākumiem piešķir 150 miljonus eiro, Somija - 80 miljonus, bet Igaunija piedāvāja 9 miljonus eiro gadā.
"Šis priekšlikums sākotnēji tika apstiprināts koalīcijas līgumā. Mums ir arī atļauja sniegt valsts atbalstu, un mums būtu bijuši līdzekļi, taču pēdējā brīdī netika panākta politiska vienošanās. Tāpēc mēs šo pasākumu šādā formā vairs neiekļaujam nākamā gada budžetā," viņš atzīmēja.
EMSA vadītājs Jiri Lembers sacīja, ka subsīdiju atcelšana varētu radīt situāciju, kad kuģniecības kompānija, piemēram, “Tallink”, pārtrauktu kuģot zem Igaunijas karoga.
"Tik lielu kuģi es sauktu būtībā par veselu uzņēmumu: divas apkalpes nodarbina 300 cilvēkus. Tas varētu nozīmēt šāda kuģa “noņemšanu” no Igaunijas karoga un tā iznomāšanu citām jūrām visā pasaulē. Mēs zinām, ka kopš pandēmijas divi “Tallink” kuģi jau ir izmantoti Eiropā kā peldošas viesnīcas, un uz tiem praktiski nav nevienas igauņu darbavietas," sacīja Lembers.
Arī “Tallink” valdes priekšsēdētājs Pāvo Nõgene ceturtdien paziņoja, ka bez atbalsta ir ļoti grūti panākt priekšrocības Eiropas Savienībā un nodrošināt transporta savienojumus krīzes situācijās.
"Bez atbilstoša atbalsta pašlaik ir ļoti grūti to panākt vienlīdzīgos konkurences apstākļos Eiropas Savienībā, un atteikšanās no Igaunijas karoga nozīmētu masveida atlaišanas un valsts ieņēmumu zaudējumus," sacīja Nõgene.
"Tas nav Igaunijas kā jūras valsts interesēs. “Tallink” ir vienojusies ar Klimata pārmaiņu ministriju par konsultācijām par pašreizējo situāciju jaunā gada sākumā. Tad vajadzētu kļūt skaidrai pasažieru pārvadājumu nākotnei zem Igaunijas karoga."
Viņš paskaidroja, ka, pēc viņa rīcībā esošās informācijas, prāmis “Victoria” maršrutā Tallina-Helsinki jau ilgstoši darbojas ar zaudējumiem. Lembers norādīja, ka kuģim nav pietiekam skait kravu un pasažieru pārvadājumu.