Latvijas valstij un fotoradaru piegādātājiem "Vitronic" ir domstarpības par līguma izbeigšanas apstākļiem, šorīt telekompānijā LNT sacīja Valsts policijas (VP) vadītājs Ints Ķuzis.
Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa līdz 27.oktobrim pagarināja termiņu fotoradaru uzstādītāja "V-traffic" tiesiskās aizsardzības plāna sagatavošanai, aģentūru LETA informēja tiesā.
Valsts policijai (VP) un Vācijas uzņēmumam "Vitronic GmbH" nav izdevies panākt pagaidu vienošanos par fotoradaru darbības atsākšanu. Sarunas tiks turpinātas pirmdien, šodien preses brīfingā paziņoja VP priekšnieks, ģenerālis Ints Ķuzis.
Uzņēmējdarbībā fiasko piedzīvojušās, fotoradarus tā arī neieviesušās SIA V – TRAFFIC darbinieki, visticamāk, kļūs par Iekšlietu ministrijas (IeM) paspārnē esošās Nodrošinājuma valsts aģentūras darbiniekiem.
Valsts ir smalki piečakarēta, tā šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā, kur tika runāts par fotoradaru projektu, sacīja tās loceklis Aleksejs Loskutovs (V).
Puse (48%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem nepiekrīt apgalvojumam, ka fotoradaru izmantošana ir labāks ceļu satiksmes kontroles līdzeklis nekā Ceļu policijas patruļas (17% - noteikti nē; 31% - drīzāk nē). To atklāj pētījumu aģentūras TNS pētījums.
Valsts policijai (VP) un Vācijas "V-Traffic" šodien nav izdevies panākt vienošanos par fotoradaru darbības atsākšanu, jo vēl notiekot viedokļu saskaņošana par līguma nosacījumiem.
Policija informēs sabiedrību pirms uz Latvijas ceļiem izvietotie fotoradari atsāks darboties, taču pašlaik vēl nav droši zināms, vai tas notiks pirmdien, aģentūrai LETA sacīja Valsts policijas (VP) preses pārstāve Lita Juberte.
No šodienas fotoradaru darbība uz laiku ir pārtraukta, kas nozīmē, ka autovadītājiem par braukšanas ātruma pārsniegšanu ar fotoradariem administratīvā pārkāpuma protokoli netiks noformēti, bet uz ceļiem tiks pastiprināts ceļu policistu darbs.
Cerot uz ražotāju pretimnākšanu, Latvijas Iekšlietu ministrija rēķinās, ka 29. septembra rītā, kad tiks pārtraukts līgums ar fotoradaru piegādātāju, mērierīces tomēr netiks izslēgtas.
Pēc šodien notikušajām pārrunām fotoradaru piegādātājs "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri") ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.
Vairums autobraucēju ir pamanījuši, ka līdz ar fotoradaru ieviešanu motociklisti masveidā ir pasākuši savu spēkratu numurzīmes uzlocīt tā, lai mērierīces nespētu ātruma pārkāpējus identificēt. Šo situāciju lieliski apzinās arī iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis, kuraprāt, jau tuvākajā laikā būtu jāpalielina sods par attiecīgo pārkāpumu, t.i., numurzīmes bojājumiem un pārskatāmības nenodrošināšanu.
Valdība ir nolēmusi 29. septembrī lauzt līgumu ar fotoradaru uzstādītāju VTraffic (pirms tam Vitronic Baltica un partneri). Iekšlietu ministrija sola divu mēnešu laikā izlemt, vai atpirkt no Vācijas ražotāja jau piegādātās iekārtas vai atteikties no to iegādes.
Pēc 29.septembra, kad tiks lauzts līgums ar fotoradaru piegādātājiem "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri"), pārejas periodā uz Latvijas ceļiem pastiprinātā režīmā strādās Ceļu policija, - šorīt LTV raidījumā "Labrīt, Latvija!" sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).
Sestdien, 29.septembrī, Valsts policijas (VP) noslēgtais līgums ar fotoradaru piegādātājiem "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri") izbeigs darbību, savukārt Iekšlietu ministrija (IeM) divu mēnešu laikā vērtēs iespēju atpirkt no Vācijas fotoradaru ražotāja ne vairāk kā 57 fotoradarus, kas patlaban jau darbojas uz Latvijas ceļiem.
Ir savākts nepieciešamais 10 000 iedzīvotāju atbalsts, lai vērstos Saeimā ar iniciatīvu par fotoradariem, fiksējot tikai tos pārkāpumus, kur atļautais braukšanas ātrums ir ticis pārsniegts par vairāk nekā 15 km/h. Vairāk nekā puse (56%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norāda, ka šādas iniciatīvas apstiprināšana Saeimā būtiski neuzlabos autovadītāju braukšanas kultūru (21% - noteikti nē; 35% - drīzāk nē). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT pētījums.
Policija aicina autovadītājus neļauties publiski paustajai maldinošajai informācijai par fotoradaru sodiem, kas it kā atcelti komersanta nenokārtoto būvsaistību dēļ. Policija apstiprina - šādi gadījumi nav bijuši.
Nespējot sagaidīt, kad par fotoradaru sodu samērīgumu sāks diskutēt likumdevēji, paši autobraucēji gatavi vērsties pie Saeimas, prasot mainīt pārkāpumu fiksēšanas kārtību. Politiķi gan uzsver, ka ātruma pārsniegšana un par to paredzētie sodi ir saistīti ar daudzām juridiskām un ētiskām dilemmām, kas bremzē šā jautājuma ātru risināšanu.
Nepilna mēneša laikā portālā "www.manabalss.lv" ir savākts nepieciešamais 10 000 iedzīvotāju atbalsts, lai vērstos Saeimā ar iniciatīvu ar fotoradariem fiksēt tikai tos pārkāpumus, kad atļautais braukšanas ātrums ticis pārsniegts par vairāk nekā 15 kilometriem stundā.