"V-Traffic" piekrīt slēgt pagaidu vienošanos, lai nodrošinātu fotoradaru darbības nepārtrauktību

© F64 Photo Agency

Pēc šodien notikušajām pārrunām fotoradaru piegādātājs "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri") ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Par to aģentūru LETA informēja iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (RP) padomniece Daiga Holma. Viņa atzina, ka pārrunas ar "V-Traffic" turpinās, taču "labā ziņa ir tā, ka partneris ir piekritis sadarbībai", līdz ar to neatbildēts palicis vienīgi jautājums, kad šī pagaidu vienošanās tiks noslēgta - jau rīt, 28.septembrī, vai nākamās nedēļas sākumā.

Tādējādi joprojām nav skaidrs, vai fotoradari uz Latvijas ceļiem darbosies šīs nedēļas nogalē, taču ir skaidrs, ka gadījumā, ja to darbībā būs pārrāvums, tad tas nebūs ilgāks par dažām dienām. Tādā gadījumā šajās dažās dienās ātruma kontroli un satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem pilnā apmērā nodrošinās VP.

Kā ziņots, sestdien, 29.septembrī, VP noslēgtais līgums ar fotoradaru piegādātājiem "V-Traffic" izbeigs darbību, savukārt Iekšlietu ministrija divu mēnešu laikā vērtēs iespēju atpirkt no Vācijas fotoradaru ražotāja ne vairāk kā 57 fotoradarus, kas patlaban jau darbojas uz Latvijas ceļiem. To otrdienas vakarā pēc valdības sēdes slēgtās daļas žurnālistiem paziņoja Kozlovskis.

Tovakar politiķis vēl nespēja atbildēt uz jautājumu, vai izdosies panākt papildu vienošanos ar fotoradaru uzstādītājiem, lai mērierīces darbotos, kamēr valsts vērtēs iespēju tās atpirkt. Savukārt VP priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis apgalvoja, ka nebūs ne dienas, kad ātrums uz Latvijas ceļiem netiks kontrolēts - vienalga, ar stacionārajiem, pārvietojamajiem vai rokas radariem.

Pašlaik plānoto 160 fotoradaru vietā uz Latvijas ceļiem ir uzstādīti 27 stacionārie un 30 pārvietojamie radari. VP vadība jau vairākus mēnešus iepriekš izteicās par plānu lauzt sadarbības līgumu ar privāto partneri "V-Traffic", kas nav spējis savlaicīgi izpildīt ar VP noslēgtā līguma saistības.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais