Biedrība "Riga TechGirls" un nodibinājums "IT Izglītības fonds" apmācīs dažādu mācību priekšmetu pedagogus par digitālo rīku izmantošanu un digitālām prasmēm, aģentūru LETA informēja mācību rīkotāji.
Satversmes tiesa (ST) šodien pasludināja spriedumu, ar kuru noteica, ka Satversmei atbilst normas, kas deva iespēju mācību procesu skolās turpināt attālināti arī pēc ārkārtējās situācijas beigām.
Aizvadītajā nedēļā pilnībā attālināti izglītības process notika 17 izglītības iestādēs, informē Izglītības kvalitātes valsts dienesta vecākā eksperte Jana Veinberga.
Lai arī Covid-19 izplatība Latvijā turpina strauji augt, izglītības ministre Anita Muižniece (JKP) pašlaik nav gatava diskutēt par pāreju uz attālinātām mācībām visās skolās.
Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) kopā ar atbildīgajiem mediķiem būtu jāvērtē, pie kāda saslimstības ar Covid-19 sliekšņa pandēmijas vissmagāk skartajām pašvaldībām un skolām jāpāriet uz kāda veida attālinātajām mācībām, pauž Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas vadītāja Iveta Ratinīka (LA).
Nav zināms, cik daudz un kā skolas izmanto iespēju organizēt attālinātās mācības 7.-12.klases skolēniem, aģentūru LETA informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).
Pagājušajā nedēļā Covid-19 dēļ visvairāk bērnu attālināti bijuši spiesti mācīties Rīgā, informē Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vecākā eksperte Jana Veinberga.
Visiem skolēniem, kuriem patlaban ir sācies rudens brīvlaiks, tas tiks pagarinās par vienu nedēļu, savukārt no 1.novembra mācības klātienē atsāks 1.-3.klašu skolēni, visi pārējie skolēni līdz 15.novembrim mācīsies attālināti, par Krīzes vadības padomes sēdē panākto vienošanos, informēja izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (JKP).
Saslimstības ar Covid-19 dēļ izglītības procesu attālināti turpinās 286 izglītības iestādēs 41 pašvaldībā, kas ir par 98 izglītības iestādēm un divām pašvaldībām vairāk nekā iepriekšējā nedēļā, informē Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vecākā eksperte Jana Veinberga.
Vairums jeb 71% skolas vecuma bērnu vecāki ir pārliecināti, ka gaidāmā mācību gada sākšana būs atšķirīga no iepriekšējiem gadiem, liecina mobilo sakaru operatora SIA "Bite Latvija" veiktā aptauja.
73% vecāku uzskata, ka attālināti bērni apgūst mazāk, jo ne visi vecāki var palīdzēt bērniem mācībās, noskaidrots Jauno Līderu vidusskolas un pētījumu aģentūras Norstat pētījumā par sabiedrības un vecāku attieksmi pret attālināto mācību ietekmi uz bērnu un jauniešu izglītību.
Skolēnu atziņu konkursa "Mācos pats!", kas tika rīkots ar mērķi noskaidrot pašu skolēnu sajūtas, grūtības un ieguvumus no attālinātajām mācībām, rezultāti liecina - skolēniem šis laiks ir trauksmains un emocionāls. Tomēr, par spīti tam, daudzi bērni un jaunieši saredz šai situācijai arī gaišās puses un ir iemācījušies daudz jauna.
Šodien pieņemts Liepājas pilsētas pašvaldības lēmums mācību procesu 1.-6. un 7.-11.klašu skolēniem tomēr turpināt organizēt attālināti, informēja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītājas palīdze komunikācijas jautājumos Renāte Meļķe.
47 % Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka attālinātajā mācību procesā pietrūkst interaktivitāte un tas kopumā ir garlaicīgs un nogurdinošs (41 %), liecina Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja.
Izglītības organizācijas "Junior Achievement Latvia" tikko veiktajā ikgadējā vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skolēnu aptaujā 70% vecāko klašu skolēnu norādījuši, ka jūtas nomākti vai vientuļi, mācoties attālināti.
Lai atvieglotu mācīšanos attālināti, ir radīti vairāki digitālie rīki, kas palīdz gan skolēniem, gan viņu vecākiem. Daudzi no tiem ir noderīgi arī skolotājiem - lai sagatavotos stundai.
Attālinātās mācības un darbs no mājām ir izaicinājums daudziem vecākiem. Dažiem ar pielāgošanos veicas labāk, citi vēl meklē piemērotākos risinājumus. Skolotāju darba ritms un formāts ir mainījies neticami strauji, un ir diezgan droši noprotams, ka šī pieredze atstās ietekmi uz izglītības sistēmu arī nākotnē, informē "Iespējamās misijas" absolvente, Skolu programmas "Dzīvei gatavs" vadītāja Lāsma Mencendorfa.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno vidusskolēniem arī pēc Covid-19 pandēmijas attālinātas mācības kā normu noteikt līdz ceturtajai daļai no mācību stundu skaita, liecina rīcībā esošais Ministru kabineta noteikumu projekts "Attālināto mācību organizēšanas un īstenošanas kārtība".