Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Ar kādām grūtībām attālinātajās mācībās visbiežāk saskaras skolēni

© f64.lv, Oksana Džadana

47 % Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka attālinātajā mācību procesā pietrūkst interaktivitāte un tas kopumā ir garlaicīgs un nogurdinošs (41 %), liecina Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja.

62 % respondentu norāda, ka viena no galvenajām problēmām, ar ko tie saskaras attālināti mācoties no mājām, ir arī grūtības koncentrēties. Savukārt, 30 % problēmas sagādā izmantojamo ierīču ierobežotās funkcijas.

Mācoties attālināti, jaunu zināšanu apguvē vienlaikus tiek izmantotas dažādas ierīces - datori un planšetdatori, kā arī viedtālruņi. Kā tipiskākās problēmas, ar kurām nākas saskarties ikdienā un kuras kavē mācību procesu, 35 % aptaujāto min lēnu interneta savienojumu, 21 % ierīces ekrāna izmēru, kas ir pārāk mazs, 18 % sliktu video kameras kvalitāti un 19 % ierīces lēno darbības ātrumu.

66 % aptaujāto uzskata, ka, attālinātajā mācību procesā izmantojamajai, ierīcei ir jābūt labam darbības ātrumam. Tāpat svarīgs faktors ir mikrofona un skaņas kvalitāte (59 %), kā arī ierīces mobilitāte (49 %).

Tehnoloģiskajam nodrošinājumam attālinātajā mācību procesā ir izšķiroša nozīme. Aktuālāko problēmu - interaktivitātes trūkumu, varētu atrisināt, ja abām pusēm būtu atbilstošs tehnoloģiskais nodrošinājums, kas veicinātu digitālo sadarbību.

“Laba alternatīva, kas var palīdzēt attālinātajā mācību procesā bez jau ierastajiem portatīvajiem vai stacionārajiem datoriem, ir planšetdatori. Tie ir aprīkoti ar dažādām funkcijām, kas veicina produktivitāti, nodrošina mobilitāti, kā arī sniedz datora līmeņa pieredzi, ja tiek pievienota klaviatūra,” norāda Jurijs Bušmaks, Samsung IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

24 % respondentu attālinātais mācību process nepatīk un tie vēlētos, lai tas tiktu pārtraukts. Bet 23 % aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka nākotnē labprāt gribētu iespēju mācību procesā piedalīties gan attālināti, gan klātienē. Šāds jauktais mācību modelis vairāk būtu pieņemams sievietēm (27 %). No visiem aptaujātajiem tikai 5 % arī pēc pandēmijas beigām vēlētos mācības turpināt attālināti, bet pie šāda mācību procesa jau ir pieraduši 11 %.