Skandalozi slavenais režisors Regnārs Vaivars (42) sarunā ar »Vakara Ziņām« pilnīgi atklātā sarunā atzīst, ka, aicinot uz savu izrādi «Divas māsas un draudzene» Ģertrūdes ielas teātrī, izmantojis itin visus līdzekļus – skaļus vārdus, drosmīgus epitetus un pat melus, lai tikai pievērstu uzmanību izrādei. Visas šīs režisora darbības ir bijušas tikai tāpēc, lai trīs skaistas aktrises – Inga Tropa, Iveta Pole un Karīna Tatarinova spēlētu pilnām skatītāju zālēm, jo teātris itin neko nedarīja, lai par šo izrādi uzzinātu skatītāji.
Izdomā stāstu par Vecrīgas muzikantu un draudiem ar cirvi
Viens no pirmajiem reklāmas gājieniem bija fakts, kas tika atspoguļots plašsaziņas līdzekļos, ka Regnārs Vaivars ar cirvi draudējis populārajam Vecrīgas ielu muzikantam Uldim Leiškalnam. «Tā kā man vajadzēja reklamēt izrādi «Divas māsas un draudzene (Sekss un mazpilsēta)», tad es ar Uldi Leiškalnu sarunāju, ka mēs uztaisām savstarpēji atrunātu akciju un viņš mani vienā brīdī nosūdz policijai, ka esmu viņam draudējis ar cirvi. Tas arī tika veiksmīgi realizēts, un policijā tika iesniegts Leiškalna iesniegums. Ja es kaut ko tādu izdomāju, tad tā, lai viss ir maksimāli ticami, jo es neesmu lēts režisors. Šobrīd visi apstākļi ir noskaidroti, un šī lieta ir izbeigta. Nekādas soda sankcijas man netika piemērotas, jo nebija nekāda iemesla to darīt,» vaļsirdīgi atklāts ir Vaivars.
17 gadus nebija sniedzis presei intervijas
«Tā kā izrādījās, ka izrādes finansējums ir ļoti mazs un Ģertrūdes ielas teātra reklāmu kapacitāte ir diezgan vāja, man bija jādomā, ko darīt. Pirmkārt, zvanīju visām trim aktrisēm, kad uzzināju, cik mazs mums ir piešķirts finansējums. Teicu: «Meičuki, lieta tāda un tāda, es sapratīšu, ka jūs atteiksieties no lomām.» Viņas visas kā viena atbildēja: «Regnār, mēs esam gatavas pie tevis spēlēt par brīvu.» Protams, es nepieļautu, ka viņas spēlē pilnīgi par brīvu, kaut kāda nauda jau tur bija. Tajā brīdī, kad secināju, ka Ģertrūdes ielas teātris nespēs šo izrādi pienācīgi noreklamēt, sapratu, ka es neesmu tikai režisors, bet galu galā arī vīrietis. Un, ja sievietes ir ar mani gatavas strādāt par brīvu, tad es kā vīrietis nedrīkstu pieļaut tādu situāciju, ka izrāde tiek spēlēta pustukšā zālē. Līdz ar to pats izdomāju reklāmas kampaņu, kurā ir intervijas ar nepieklājīgiem vārdiem. Arī sociālajos tīklos manis ievietotā informācija par sievas [Latvijas Nacionālā teātra aktrise un modes māksliniece Madara Botmane] spontāno abortu bija izdomāta, nevis atbilda patiesībai. Pat līķi nevar apturēt cilvēka vēlmi reklamēt savu projektu. Es 17 gadus nebiju presei sniedzis nekādas intervijas. Šo triju aktrišu dēļ es pārkāpu pāri savam pašlepnumam. Viņas ir pelnījušas pilnu skatītāju zāli, pat ja spēlē par tik maziem honorāriem. Turklāt izrādē nav nekādu rupju vārdu, tos mēs esam aizstājuši ar manis izdomātiem vārdiem. Mana reklāmas kampaņa bija veiksmīga. Zāle bija pilna ar cilvēkiem, kuri uz šo izrādi bija atnākuši bez jel kādiem nosacījumiem un aizspriedumiem, nevis nākuši kā uz skandālu, ko arī varēja gaidīt,» sarunā ar »Vakara Ziņām« atklāj režisors un piebilst, ka pirmo reizi dzīvē bija spiests reklamēt izrādi un piekāpties savu principu priekšā, būt stiprs un drosmīgs, lai izrāde izskan pa visu Latviju.
Visi tie, kuri vēl nav paguvuši redzēt Regnāra Vaivara iestudēto izrādi «Divas māsas un draudzene (Sekss un mazpilsēta)», to vēl var pagūt, jo izrāde skatāma Ģertrūdes ielas teātrī 25. un 27. novembrī. «Katrā gadījumā man vairs nav šaubu, ka uz šo izrādi atnāks cilvēki. Esmu saņēmis no skatītājiem ļoti labas atsauksmes par šo izrādi,» viņš piebilst.
Vairs nekādas reklāmas, tikai darbs
Jau nākamā gada janvārī Regnārs Vaivars iestudēs aktiera Artūra Dīča lugu Latvijas Nacionālajā teātrī. «Neslēpšu, ka ļoti daudz pārveidošu Artūra dramaturģiju, bet, protams, sadarbībā ar pašu Artūru, jo mani ētikas principi neļauj pašam pārrakstīt šo lugu. Un līdzko es pabeidzu darbu pie šīs izrādes, burtiski nākamajā dienā dodos uz Valmieras Drāmas teātri, kur pirmo reizi mūžā veidošu izrādi ar 14 aktieriem, kam izrādē ir vienlīdz lielas lomas. Izrādes autors ir Ivans Viripajevs. Oriģinālais lugas nosaukums ir «Dzērušie», bet esmu to pārsaucis «Klusa nakts, dzēra nakts». Manuprāt, tā būs ļoti atšķirīga luga no krievu pēdējo 20 gadu pēcpadomju laika dramaturģijas, jo izrādē beidzot nav «černuhas» jeb netīrības. Izrādē būs astoņas epizodes, kurās satiekas ļoti turīgi un inteliģenti cilvēki, bet apstākļu sakritības rezultātā visi ir diezgan pamatīgi piedzērušies. Taču kā inteliģenti cilvēki viņi risina inteliģentas sarunas. Tur neviens nevemj. Runā par cilvēka būtību un eksistenci. Un agri vai vēlu katra saruna beigās nonāk pie Dieva. Tur aiziet kaut kas labs, ko var pielīdzināt Dostojevskim,» atklāj Vaivars.