Lai pārsātinātajā teātru piedāvājumā piesaistītu skatītāju uzmanību, visi līdzekļi ir labi. Laikam tā uzskata skandalozi slavenais režisors Regnārs Vaivars (42). Aicinot uz izrādi «Divas māsas un draudzene» Ģertrūdes ielas teātrī, viņš savā «facebook.com» profilā šokē, atklājot, ka viņa sievai aktrisei Madarai Botmanei (28) bijis spontānais aborts.
Pazaudēja savu mazulīti
«Labi, labi, es zinu, ka solīju vairs nerunāt par izrādi, (P.S. Divas māsas un draudzene (sekss un mazpilsēta) 26. un 27. oktobrī Ģertrūdes ielas teātrī), bet nesen mūsu ģimenē notika milzīga nelaime - Madarai bija spontānais aborts, un mēs pazaudējām savu mazulīti. Un patiesībā tieši par to ir mūsu izrāde. Bet tas, kas mūs šobrīd tur kopā, ir patiesa mīlestība. Lūk, par to ir manā jaunākajā izrādē,» - tā pirmdien, 10. oktobrī, pulksten 6.52 savā profilā «facebook.com» rakstīja Regnārs Vaivars.
Ko tas īsti nozīmē? Vai tiešām režisoram pašam ir tik ļoti jācīnās par savas izrādes apmeklējumu, ka viņš ir gatavs izlikt uz paplātes savas ģimenes traģēdiju? Vai tāds vienkārši ir skandalozi slavenā režisora stils - pievērst uzmanību šokējot?
Lūdzu, atnāciet drīz
Kā vēsta informācija Ģertrūdes ielas teātra (ĢIT) mājaslapā, Regnāra Vaivara jaunākais veikums «Divas māsas un draudzene» ir traģikomisks stāsts par trim sievietēm: skolotāju, žurnālisti un psihoterapeiti, kurām pāris mēnešu laikā dzīve sagriežas kājām gaisā. Psihoterapeite guļ ar savu pacientu, skolotājai draud štatu samazināšana, bet žurnāliste atrodas šķiršanās procesa vidū. Šķiet, ka viņas neko vairs nekontrolē, bet varbūt tomēr? Izrādē skan necenzēta leksika, un līdz 16 gadu vecumam to skatīties neiesaka.
Jau tūlīt pēc pirmizrādes 27. septembrī režisors savā profilā rakstīja: «Lūdzu, atnāciet drīz, jo Ģertrūdes ielas teātris šobrīd dara visu, lai šo izrādi nogalinātu. Es reti tā saku, bet šī ir viena no manām labākajām izrādēm.» Uz to momentā reaģēja teātra kritiķe Henrieta Verhoustinska, komentējot, ka «tā varbūt ir principiālākā, bet ne labākā (un arī ne viena no) Tavām izrādēm». Uz to arī Regnāram Vaivaram bija ko teikt: «Tas nekas, Henrietiņ, Tu arī laulības dzīves ainas nosauci par sūdu. Mani neuztrauc Tavs viedoklis, es tikai lūdzu cilvēkiem palīdzību atbalstīt to, ko uzskatu par pareizu un patiesu, situācijā, kad teātris, kurā izrāde notiek, izplata melīgu un publiskā telpā iznīcinošu informāciju par izrādes tapšanas procesu un gala rezultātu.»
Pret šo saraksti vienaldzīga nepalika arī režisore Gaļina Poļiščuka, paužot atbalstu Vaivaram. Viņa raksta, dažreiz tā sanāk, ka tikai pats režisors zina, ka tā ir viņa nākamā un pati augstākā pakāpe, bet citi vēl ne. Viņš iet savu ceļu, bet varbūt kādā brīdī viņi atkal satiekas aiz cita pagrieziena un paskatās viens uz otru ar citu skatienu. «Jāpierod tā dzīvot - es zinu, cik tas grūti...» saka Gaļina Poļiščuka.
«Teātris strādā tiik sūdīgi»
Vēl otrdienas rītā Regnārs Vaivars neatlaidīgi turpināja aicināt skatītājus uz savu jauno izrādi, rakstot: «Pēdējās dienās visi mani draugi man visu laiku prasa, vai Tu beidzot vari beigt visu laiku reklamēt to savu jobano izrādi (Divas māsas un draudzene (sekss un mazpilsēta) 26. un 27. oktobrī Ģertrūdes ielas teātrī) un pievērsties kaut kam citam! Protams, ka es varu. Mierīgi. Vēsi.» Pret šo vienaldzīga nepalika Neatkarīgā teātra «Skatuve» režisore Anna Eižvertiņa: «Regnār, Regnār, Regnār! Kas notiek??? Ar Tevi!» Uz ko režisors atbildēja: «Teātris strādā tiik sūdīgi, ka man pašam beidzot jāreklamē izrāde. Pat pie Tevis bija labāk.» Eižvertiņas kundze gan mazliet apvainojās: «Paldies! Man nepatīk: «Pat pie Tevis...» Atvaino, pēc nu jau beigušās «Kabatas» es biju celmlauzis... Šodien spīd saulīte, nekreņķējies, labi?!»
Sapratis, ka ir pārprasts, Regnārs Vaivars steidza atvainoties: «Anniņ, mīlulīt, lūdzu, atvaino, ar to es domāju, ka vienīgais nevalstiskais teātris, kur esmu strādājis, ir «Skatuve», un kad tas bija?! Tajos laikos Tev bija ļoti smagi ar finansējumu, bet vienalga Tev bija vēlme parūpēties par izrāžu reklāmu. Domāju, ka «ĢITam» šobrīd ir nesalīdzināmi vieglāk, paskaties, kāds štats. Atvaino, pārlasīju, tiešām var pārprast tā, kā Tu pārprati. Vainīgs. Lūdzu, nedusmojies.»
Lai nu kāds arī būtu Regnāra Vaivara mērķis, šādi izrunājoties savā «facebook.com» profilā, savu viņš ir panācis - par viņa jauniestudējumu nu ieinteresējušies daudzi viņa draugi un sekotāji. Un, kamēr pazīstamais auto eksperts Pauls Timrots turpat komentāros vēl interesējas, «kur var nopirkt biļetes uz to «jobano izrādi», jo «Biļešu paradīzē» nerādot, ka būs tāda izrāde, uz 27. oktobra vakaru visas biļetes jau ir pārdotas.
Pirms šis »VZ« numurs tika sūtīts uz tipogrāfiju, vēl bija atlikušas dažas vietiņas uz 26. oktobra un nākamo, 25. novembra, izrādi, bet iespējams, ka pēc tik intīmas un atkailinātas «reklāmas kampaņas» jau jūs visu esat nokavējuši.