Krimas tilts pēc kara beigām būtu jāiznīcina - pat, ja Ukraina vēlētos to saglabāt, par Ukrainas Bruņoto spēku rezerves pulkveža un militārā eksperta Oleha Ždanova viedokli raksta unian.net.
Tilts pāri Kerčas šaurumam ir apmēram 19 kilometrus garš automobiļu un dzelzceļa satiksmes pārvads, kas savieno Krievijas Federācijas Tamaņas pussalu ar Ukrainas Kerčas pussalu netālu no Kerčas pilsētas. Tiltu uzcēla pēc tam, kad 2014. gadā Krievija okupēja un anektēja Krimu
2022. gada 8. oktobrī tilts cieta nopietnā sprādzienā, kas sagrāva divus dzelzceļa tilta laidumus.
Pēc eksperta teiktā, pat ja Ukrainai ir vēlme šo tiltu saglabāt un padarīt par robežpunktu, jāņem vērā, ka tehnoloģiski šī tilta uzturēšana maksā lielu naudu, turklāt tilta centrālie laidumi un centrālie balsti ietekmē straumi un kuģu ceļu Kerčas šaurumā.
Taču arī tas nav galvenais arguments par labu tilta iznīcināšanai. Pēc Ždanova teiktā, tas tika uzcelts seismiski aktīvā zonā, kur pastāvīgi jūtami pazemes grūdieni un zemestrīces, lai arī ar nelielu magnitūdu.
Par galveno tilta demontācijas argumentu eksperts min cieto balstu neesamību:
“Viņi izdomāja tehnoloģiju “piekārt” balstus, kas nebalstās uz cietas zemes. Tilts burtiski peld, tāpēc mēs nevaram pateikt, cik ilgi tas stāvēs, kāda būs balstu pārvietošanās zemē notiekošo tektonisko procesu rezultātā. Uz tādu avantūru nevar parakstīties.”
Pēc viņa teiktā, Krievija apzinās savas būvniecības “peldētspēju”, tieši tāpēc tiek veiktas tik pamatīgas pārbaudes pirms tilta šķēršošanas - katra automašīna tiek nosvērta, saprotot, ka pastāvīgas slodzes tiltam var būt liktenīgas - tās var kļūt par iemeselu katastrofai.