Covid-19 pārtop par jaunu reliģiju ‒ kvazireliģiju

© F64

Vienā no savām priekšvēlēšanu runām pagaidām vēl amatā esošais ASV prezidents Donalds Tramps ļoti trāpīgi aizrādīja, ka vairs nav iespējams saņemt informāciju par pasaulē un Amerikā notiekošo, jo no lielajiem informācijas kanāliem vienīgais, kas tiek skandēts, ir: “Covid, covid covid, covid!” Savukārt citi, vērtējot pašreizējo globālo informācijas plūsmu, izteica joku ‒ ja no 2020. gada marta mūs vērotu citplanētieši, tad viņi viennozīmīgi secinātu, ka visā Rietumu pasaulē dominē reliģija, kuras adepti pielūdz kaut kādu visspēcīgu dievišķi mistisku būtni, vārdā Covid-19, un nospriestu, ka visā šajā Zemes daļā valda noslēpumains Covid kults.

Ikvienā jokā ir zināma daļa patiesības. Objektīvi novērtējot tos politiskos un informatīvos apstākļus, kādi šī gada laikā valda lielākajā daļā Rietumu pasaules, ir jāsecina, ka Covid-19 pandēmija jau pārtop kvazireliģijā (viltus reliģijā).

21. gadsimtā Rietumu civilizācijā turpinās reliģisko vērtību maiņa. Liela daļa no iedzīvotājiem vairs neidentificē sevi ar kādreiz attiecīgajai zemei raksturīgām reliģiskajām ticībām. Vecās un tradicionālās reliģijas zaudē konkurencē ar reliģijām no citām pasaules daļām (islāms, budisms, modernizēts hinduisms u.c.), un vienlaikus reliģisko tukšumu viegli aizpilda jaunas kvazireliģijas. Par to, ka Krievijā pašlaik dominējošā valsts reliģija ir nevis pareizticība, bet gan ateistiska reliģija - Ticība Lielajai uzvarai, es jau izteicos Neatkarīgajā, norādot ‒ lai kaut ko uzskatītu par līdzīgu reliģijai, ir jābūt vairākiem nosacījumiem. Minimālās prasības, kādas izvirza, piemēram, Latvijas likumdošana, lai kaut ko uzskatītu par reliģiju, ir: savs ticības apliecinājums, mācība un dogmatika, kā arī kulta tradīcijas (Reliģisko organizāciju likuma 1. pants). Ja mēs izmantojam kaut vai minimālās prasības, kas tiek izvirzītas Latvijas likumdošanā, lai formāli atzītu reliģisko konfesiju, tad Ticība Lielajai uzvarai Krievijā ir definējama kā jauna (kvazi) reliģija. Taču tieši tādu pašu rezultātu mēs iegūsim, definējot kā reliģiju ticību Covid-19 pandēmiju ierobežojošajiem pasākumiem. Covid-19 kvazireliģijai jau ir savs ‒ savdabīgs ticības apliecinājums (atkārtot mantru: “sejas maska, ziepes, divi metri”), savi rituāli (katru dienu uzskaitīt iepriekšējā dienā inficētos u.c.), sava mācība un sava dogmatika, kuru nedrīkst apstrīdēt vai apšaubīt. Covid-19 adepti uzskata, ka tie, kas izplata alternatīvu viedokli par jebkuru politiski noteiktu pasākuma efektivitāti Covid-19 infekcijas apturēšanai, ir viltus ziņu izplatītāji, kas savu dvēseli pārdevuši absolūtajam ļaunumam. Covid-19 kvazireliģijai ir savi svētumi, rituāli un tradīcijas. Ir savi mocekļi. Ikviens, kurš nomirstot bija reģistrēts kā inficēts ar Covid-19, tiek uzskaitīts. To skaits katru dienu tiek svinīgi nosaukts. Fanātiskie Covid-19 ticīgie pilnīgi ignorē to, ka vidēji katru dienu Latvijā nomirst aptuveni 75 cilvēki. Nāves cēloņi ir visdažādākie ‒ ar Covid nesaistītas saslimšanas, autoavārijas, negadījumi, noziegumi utt. Ja kādu dienu ir reģistrēts rekords ‒ 3 vai pat 7 mirušie, kuri bija Covid pozitīvi, tad tā patiešām ir traģēdija šo mirušo piederīgajiem un tuviniekiem. Taču citiem ‒ 75 attiecīgajā dienā mirušo tuviniekiem un piederīgajiem vislielākā traģēdija ir viņu tuvinieku bojāeja. Īpaši tad, ja citi cilvēki mirst tāpēc, ka prioritāte ir nevis jebkurš pacients, bet tikai Covid pozitīvie, jo ierobežojošo pasākumu dēļ medicīniskā palīdzība tiem, kuri nebija ar Covid inficēti, tika sniegta ar lielu novēlošanos.

Izskatās, ka pašlaik tie, kuri nosaka Latvijas, ES un vadošo rietumvalstu politisko dienas kartību un informatīvās plūsmas saturu, ir nomainījuši kristīgās ticības pirmo bausli ar citu. Atgādināšu, kā skan kristīgās ticības pirmais bauslis: “Es esmu Dievs, tavs Kungs, tev nebūs citus dievus turēt manā priekšā.”

Savukārt Covid-19 kvazireliģijas adepti pieturas pie cita baušļa, kas varētu skanēt: “Covid-19 ir tavs Kungs, tev nebūs citus dievus turēt tā priekšā.”

Jauna infekcijas slimība ir nopietna problēma un izaicinājums, taču visas dzīves pakārtošana tikai un vienīgi vienai problēmai, to padarot par galveno pielūgsmes objektu, ir ļoti smags grēks visos kristīgās ticības virzienos. Pirmais bauslis aizliedz pielūgt jebko citu Dieva vietā, vienalga, kas tas būtu, ‒ elku dieviņi, ticība jebkuru t.s. Covid-19 ierobežojošo pasākumu visspēcībai, alkohols, narkotikas utt.

Jebkura jauna problēma ir jārisina racionāli. Martā, kad visa pasaule bija lielā nezināmā priekšā, drudžaini un aplami lēmumi varbūt bija piedodami. Taču tagad zināšanu ir vairāk un ir jāsaprot elementāra patiesība, ka gadījumā, ja vīruss ar ļoti augstām adaptācijas īpašībām ir iekļuvis cilvēku vidē, tad ar to būs jāiemācās sadzīvot uz visiem laikiem.

Tas nekur nezudīs, un ar to būs jāsadzīvo ilgtermiņā. Līdz ar to pret Covid-19 nav jāizturas kā pret jauno dievību un ir jāizbeidz sātaniskie rituāli, lai uz Covid-19 bāzes izveidotu jaunu kvazireliģiju.

Pret šo slimību ir jāizturas racionāli, neaizmirstot, ka tā ir tikai viena no slimībām, kuras mūs apdraud, kuras sēj ciešanas un nāvi. Tiem, kas nosaka toni politiskajā dienas kārtībā un plašsaziņas līdzekļos, mantra “Covid, covid, covid, covid” ir jānomaina ar citu: “Sirds un asinsvadu slimības, audzēji, gremošanas orgānu slimības, traumatims, alkoholisms un narkomānija, paškaitējumi, vardarbība, infekcijas slimības (ieskaitot Covid-19).”

Top of Form

Komentāri

Ieinteresētības un degsmes trūkums politiķos steidzamā kārtā meklēt efektīvus risinājumus, kā slēgt mūsu valsts austrumu robežu nelikumīgajiem šķērsot tīkotājiem, vedina domāt, ka arī vismaz tuvākajā laikā asa sižeta filmu cienīgās tā dēvēto migrantu tvarstīšanas tā arī turpināsies. Šo nejēdzību izbeigt var tikai vienā veidā – cieši noslēgt austrumu robežu.