Neraugoties uz to, ka importa gāze Eiropā ir gaidīta, tās pārvadāšanai izmantotie sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) kuģi un to apkalpes nīkst dīkā pie Spānijas, Portugāles un Lielbritānijas krastiem. Daudzu Eiropas valdību, īpaši jau Vācijas, visai vientiesīgā attieksme attiecībā uz gāzes piegāžu drošību no Krievijas ir bijusi kavējoša nepieciešamās infrastruktūras izbūvei, lai uzņemtu LNG kuģus un tādējādi veicinātu gan lielāku enerģētisko neatkarību, gan iespējami zemāku “zilā kurināmā” cenu.
Kā raksta BBC, atsaucoties uz “Wood Mackenzie” pētniecības analītiķi Freizeru Kārsonu, patlaban pasaules okeāna plašumos devušies 268 LNG kuģi, kas ir vairāk par vidējo viena gada rādītāju - 241 gāzes pārvadāšanas kuģi. No tiem, kas pašlaik atrodas jūrā, 51 atrodas Eiropas tuvumā. Problēmas ar Krievijas gāzes piegādēm, kā arī sankciju ieviešana pret šo valsti vasarā veicināja panisku gāzes uzpirkšanu, lai uzpildītu krātuves un sagatavotos ziemai. Sākotnējais mērķis bija līdz 1. novembrim aizpildīt gāzes krātuves 80% apmērā, taču šis mērķis tiks sasniegts jau krietni pirms plānotā. Jaunākie dati liecinot, ka krātuves Eiropā tagad kopumā ir aizpildītas gandrīz par 95%, kas panākts, pateicoties galvenokārt importētajai sašķidrinātajai gāzei. Taču, tā kā sašķidrinātās gāzes piegādes turpinās, saglabājas augsta noslodze iekārtām, kas gāzi no sašķidrinātā agregātstāvokļa pārvērš gāzveidā, un iekārtu trūkuma dēļ veidojas gāzvedēju kuģu sastrēgumi. Tomēr ir arī labas ziņas. Vācija un Nīderlande turpina strādāt pie aizvien jaunu regazifikācijas iekārtu nodošanas ekspluatācijā, un tiek paredzēts, ka daļa no tām sāks strādāt jau tuvāko mēnešu laikā. Tas savukārt nozīmē, ka nākamgad gāzes apgāde Eiropā varētu uzlaboties, turklāt arī cena varētu sarukt. Par labu pēdējam liecina arī tādu lielu gāzes patērētāju kā būvmateriālu rūpniecības un tērauda ražošanas apjomu kritums, kas nozīmē arī mazāku gāzes fizisku patēriņu, tādējādi arī pieprasījumu Eiropā. Lai arī apstākļi ir labvēlīgi cenas kritumam, ar cerībām nevajag pārspīlēt. Pieaugusī konkurence pēc sašķidrinātās gāzes LNG kuģu piegādēm nekur nav pazudusi, jo arī tādas lielas valstis kā Pakistāna un Bangladeša ir potenciāli lieli pircēji. Pie augsta cenu līmeņa Eiropa ar šīm valstīm var konkurēt salīdzinoši viegli, taču tas būs grūtāk brīdī, kad cenas kritīsies.