“Rail Baltica” konkurents – vilciena maršruts Tallina - Riga - Viļņa - nespēj apmierināt pieprasījumu; plānoti papildreisi

© Publicitātes foto

Šā gada sākumā Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators “Elron” atklāja dzelzceļa līniju Tallina–Rīga, un uzņēmumam brīžiem ir bijušas grūtības apmierināt pieprasījumu. Vienlaikus pasažieru skaits “Lux Express” autobusu līnijās Tartu–Rīga un Tartu–Viļņa šajā laikā ir samazinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, raksta Igaunijas sabiedriskais medijs “ERR”. rasījumu. Vienlaikus pasažieru skaits “Lux Express” Tartu-Rīga un Tartu-Viļņa autobusu līnijās šajā laikā ir samazinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, raksta Igaunijas sabiedriskais medijs “ERR”.

Kopš janvāra ir iespējams ceļot ar vilcienu no Tallinas caur Tartu uz Rīgu un Viļņu. Līnijai brīžiem ir bijušas problēmas apmierināt pieprasījumu - rekorddienās pasažieru skaits pārsniedza simtu, sacīja “Elron” valdes loceklis Merts Ērenpreiss.

"Apmēram puse pasažieru ceļo starp Tartu un Rīgu, un daudzi dodas arī uz Viļņu," sacīja Ērenpreiss.

"Tuvākajā laikā uz Rīgu būs papildu vilcieni - piektdien, sestdien un svētdien, bet atpakaļ kursē tikai viens vilciens infrastruktūras rekonstrukcijas grafika dēļ," piebilda “Elron” valdes loceklis.

Atgriežoties Igaunijā, joprojām būs nepieciešama pārsēšanās, sacīja Ērenpreiss. Viņš norādīja, ka kopējā statistika par pasažieriem no Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vēl tiek apkopota.

Kā ziņoja Igaunijas nacionālā dzelzceļa kompānija “Eesti Raudtee”, drīzumā sāksies būvniecības darbi Tartu-Valgas dzelzceļa līnijā, lai vilcieni varētu braukt ar ātrumu līdz 160 km/h. Galvenie būvniecības darbi plānoti 2025.-2026. gadā. Pēc Ērenpreisa teiktā, vilcieni šajā posmā Igaunijā pašlaik kursē nedaudz lēnāk.

Lai gan testa braucieni ir bijuši veiksmīgi, Ērenpreiss vēl nevar pateikt, kad sāks kursēt ātrgaitas vilcieni.

"Bet interesanti ir tas, ka sākumā mēs bijām skeptiski: mēs domājām, vai cilvēki tiešām vēlēsies braukt uz Viļņu. Pārsteidzoši daudz pasažieru nobrauca visu līniju no sākuma līdz beigām," atzīmēja Ērenpreiss.

Savukārt uzņēmuma “Lux Express” komercdirektors Igaunijā Ingmars Rooss sacīja, ka pasažieru skaits viņu Tartu-Rīgas un Tartu-Viļņas līnijās ir samazinājies par aptuveni 20-25%. Sākot ar rudeni, būs divi reisi triju vietā.

“Lux Express” Tallinas-Tartu un Tallinas-Veru līnijās pārvadā 20 000 pasažieru nedēļā, bet maksimumstundās - 25 000. Rooss norādīja, ka šajās līnijās gadā brauc aptuveni 850 000 cilvēku. Viņš piebilda, ka Tallinas-Rīgas maršrutā gadā brauc 170 000-180 000 pasažieru.

"Nezinot apjomu un tirgus apstākļus, kādos valsts tagad plāno pati organizēt pakalpojumu, kad tiks nodoti ekspluatācijā jauni pasažieru vilcieni, mums arī trūkst izpratnes un perspektīvas par to, vai šajā tirgū ir vieta darbībām, kuru pamatā ir ieņēmumi no biļešu pārdošanas," atzīmēja Rooss.

"Pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu jābalstās uz ieņēmumiem no biļešu pārdošanas," ir pārliecināts “Lux Express”.

Rooss norādīja, ka “Lux Express” nemainīja savas autobusa biļešu cenas tādēļ, ka tika atklāts dzelzceļa savienojums.

Ekonomika

Šā gada sākumā Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators “Elron” atklāja dzelzceļa līniju Tallina–Rīga, un uzņēmumam brīžiem ir bijušas grūtības apmierināt pieprasījumu. Vienlaikus pasažieru skaits “Lux Express” autobusu līnijās Tartu–Rīga un Tartu–Viļņa šajā laikā ir samazinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, raksta Igaunijas sabiedriskais medijs “ERR”. rasījumu. Vienlaikus pasažieru skaits “Lux Express” Tartu-Rīga un Tartu-Viļņa autobusu līnijās šajā laikā ir samazinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, raksta Igaunijas sabiedriskais medijs “ERR”.

Svarīgākais