Rīgas "mikriņos" cels cenas

Mikroautobusu firmas vēlas paaugstināt maksu par braucienu līdz 55 santīmiem, jo pašlaik esot maršruti, kurus nākas dotēt no iekšējām rezervēm. Spriežot pēc pārvadātāju atbildēm Neatkarīgajai, šoreiz viņi cer uz labvēlīgu atbildi.

Pērn līdzīgs lūgums, kas attiecās uz septiņiem maršrutiem, tika noraidīts, jo nebija ievērotas visas normatīvajos aktos izvirzītās prasības.

Pārvadātāji jau tuvākajā Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas sēdē lūgs atļauju paaugstināt tarifu līdz 55 santīmiem par vienu braucienu. Akciju sabiedrības Rīgas Taksometru parks komercdirektore Anita Pakalniece norāda, ka 45 santīmu maksa par braucienu mikriņā vairs nav adekvāta. «Parasti degviela ir gandrīz vienīgais attaisnojums,» viņa piebilst. Uz degvielas cenām atsaucas arī Reģionālo regulāro autobusu komercpārvadājumu nozares darba devēju organizācijas pārstāvis Guntis Šķerbergs: «Ņemot vērā straujo degvielas cenu lēcienu, daudzi maršruti kļūst nerentabli, un tos uzturēt uz rentablo maršrutu rēķina kļūst arvien grūtāk.» A. Pakalniece stāsta, ka uzņēmumā tiek iekšēji dotēti divi maršruti, kur pašlaik pārvadājumi notiek zem pašizmaksas.

Viņa arī atzīst, ka tiek gaidīts rezultāts uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) izsludinātajai iepirkuma procedūrai par pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem. Kopš 1. janvāra, kad mikroautobusu satiksmes organizācija pilsētā pārgāja RS pārziņā, A. Pakalniece sadarbību vērtē kā ļoti veiksmīgu. Tomēr uzņēmums Riga Transport OU vērsās ar sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), tāpēc iepirkuma procedūra nav noslēgta. RS ar iepriekšējiem pārvadātājiem noslēgusi pagaidu līgumus, bet IUB lēmumu pārsūdzēs tiesā. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzdevusi RS organizēt jaunu iepirkuma procedūru. RS pārvadātājiem izvirzījusi augstas prasības, atzīst A. Pakalniece. Viens no nosacījumiem ir iegādāties augstākas klases mašīnas. Taču, ja līgums ar pārvadātājiem tiek pagarināts tikai uz gadu kā līdz šim, firmas nav ieinteresētas pirkt jaunus mikroautobusus. Ja turpmāk līgums būtu uz, piemēram, astoņiem gadiem, tad pasažieri varētu braukt komfortablākos mikriņos, jo mašīnu var izmaksāt piecos gados.

A. Pakalniece stāsta, ka Rīgā ir vairāki maršruti, kuros cits sabiedriskais transports nekursē tik tālu, cik mikroautobusi. Iedzīvotājiem aizbraukt līdz Kaivas ielai Mežciemā visērtāk ir ar mikriņu. Izveidot infrastruktūru, piemēram, autobusu satiksmei sanāktu dārgāk. Mikroautobusu galapunkts iekārtots pie tirdzniecības centra Domina, mazie busiņi kursē arī līdz Berģiem.

G. Šķerbergs apgalvo – nav skatīts jautājums par mikroautobusu maršrutu masveida slēgšanu, ja netiks paaugstināta maksa par braucienu.

***

UZZIŅAI

Dārgākais mikriņu maršruts pasažieriem izmaksā 90 santīmu,

vairākos maršrutos ieviesta pazemināta maksa pensionāriem (dažas stundas dienā) – 10 santīmu,

viena brauciena vidējā cena ir 45 līdz 50 santīmu.

Latvijā

Vakar jau rakstījām par Latvijas Republikas Saeimas 14. novembra lēmumu par jaunu regulējumu obligātās civiltiesiskās apbdrošināšanas (OCTA) likumā, kas nosaka vairākas būtiskas izmaiņas. Iedzīvotāji ar deputātu lēmumu nav mierā, it īpaši satraucoties par likuma normu, kas OCTA polises iegādi prasa arī tādām automašīnām, kas satiksmē nemaz nepiedalās.

Svarīgākais