Rīdzinieki sašutuši par pārpildīto 22. autobusu

© f64

Liels gaidītāju pūlis 22. autobusa galapunktā kādā sestdienas rītā nepatīkami pārsteidza tos, kuri bija nolēmuši no lidostas Rīga uz pilsētas centru doties ar sabiedrisko transportu.

Braucēju bija tik daudz, ka garajā autobusā ļaudis tūcījās, kā varēdami, jo lielākajai daļai bija vairāki koferi. Daži atmeta ar roku un palika gaidām nākamo transportlīdzekli.

Rīdziniece Antra nebija ar mieru nīkt pieturā vēl pusstundu, jo, nokavējusi iepriekšējo reisu par dažām minūtēm, gaidīja jau vairāk nekā 30 minūtes. Savu lēmumu viņa nožēloja tad, kad vajadzēja pusceļā izkāpt, jo autobuss bija stāvgrūdām pilns, turklāt visiem pasažieriem nebija kur novietot bagāžu un tā tika sakrauta pie durvīm. Tā nu cilvēki pieturvietās izkāpa, sabīdīja vai izcēla somas, palaida kārtējo ārā kāpēju un tādā pašā veidā sarāpās atpakaļ braucamajā. «Kamēr gaidīju autobusu lidostā, atbrauca labi ja divi mikriņi. Turklāt tie līkumo pa nezin kādām ielām. Neredzēju arī, ka atbraucēji mestos izmantot taksometru pakalpojumus. Dārgi tomēr,» atceras Antra. Līdzīgā situācijā iekūlās arī rīdzinieks Kristaps, kurš uz lidostu devās 24. jūnijā.

Šā autobusa kursēšanas grafiks brīvdienās liecina, ka pasažieriem jāgaida ilgi – reiss ir pulksten 9.50, pēc tam 10.25 un tad 10.50. Uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis skaidro – RS zina, ka šajā maršrutā brīvdienās ap pulksten 9 un 10 autobusi mēdz būt «diezgan pilni», tomēr nav informācijas, ka tāpēc pasažieri nebūtu tikuši transportlīdzeklī.

Šāda situācija rodas tāpēc, ka ap to laiku autobusa vadītājiem pienāk laiks pusdienot (der zināt, ka pirmais reiss no lidostas ir pulksten 5.45). Ēšanai tiek dotas 30 minūtes – atbilstoši likuma prasībām. Tāpēc arī kustības grafikā ir izveidoti garāki intervāli – 20 minūšu vietā pusstunda. Šāda situācija ir pilnīgi visos maršrutos, kur norīkoto transportlīdzekļu skaits nav liels, teikts RS atbildē Neatkarīgajai un uzsvērts, ka vadītāji pusdieno, «kad ir beidzies rīta maksimums». Līdzīgi intervāli ir arī pēcpusdienās, kad pusdieno otrās maiņas šoferīši.

Līdz 2009. gadam maršrutā Esplanāde –Lidosta kursēja ērtākais un ātrākais 22.a autobuss. Tomēr par eksprešautobusa ieviešanu RS tagad nedomā, jo norīkot papildu autobusu, samazinot kustības intervālu, būtu dārgi. Turklāt papildu autobusa vadītājam būtu jāierodas darbā uz nepilnām trim stundām, kas ir ekonomiski nepamatoti.

Latvijā

Īstenojot uz bērnu onkoloģijas attīstību vērstu projektu, plānots ieguldīt 9,3 miljonus eiro, lai turpmāko piecu gadu laikā ieviestu uz pacientu centrētu un multidisciplināru pieeju visā aprūpes procesā, aģentūru LETA informēja Veselības ministrijā (VM).