Ziņa, ka Rīgas autostāvvietās plānots atjaunot iepriekš atcelto automašīnu riteņu bloķēšanu, neizraisīja iedzīvotājos sajūsmu. Savā facebook kontā Rīgas mērs Nils Ušakovs skaidro, kāpēc, tā saucamie, "klamburi" ir vajadzīgi.
"Līdz 2013.gada februārim Rīgas stāvvietās darbojās vecā labā riteņu bloķēšanas sistēma. Nesamaksāji vai pārsniedzi laiku - tavai mašīnai tiek bloķēti riteņi, un tikai pēc soda samaksāšanas bloķētājs tiek noņemts. Vēlāk tika pieņemts lēmums bloķētāju sistēmu atcelt - tas tomēr ir samērā vecmodīgs, kaut arī efektīvs risinājums. Bloķētāji tika aizstāti ar pēcapmaksas rēķiniem.
Taču rezultāts ir tāds, ka Rīgā pašlaik 12 921 automašīnas īpašnieki ir sakrājuši neapmaksātus trīs un vairāk rēķinus par kopējo summu 2 573 213 eiro. No tiem 9341 automašīnu īpašnieki ir Latvijas iedzīvotāji, un viņi ir sakrājuši rēķinus par 1 345 015 eiro. Apmēram tāds pats neapmaksātu rēķinu apjoms ir ārzemēs reģistrētām automašīnām - to īpašnieki uzkrājuši rēķinus par 1 228 198 eiro.
Piemēram - daži rekordisti. Ārzemnieku vidū rekords pieder kādam auto īpašniekam ar 810 izrakstītiem rēķiniem par kopumā 13762 eiro. Latvijas rekords nedaudz atpaliek - 765 rēķini par 12792 eiro.
Tāpēc no 2018. gada 1.jūlija Rīgā tiek ieviesta atjaunināta vecā sistēma. Ja stāvvietu noteikumi tiek pārkāpti vienu reizi - nekas nemainās, saņem pie loga pēcapmaksas rēķinu. Ja tu pirmo rēķinu neesi apmaksājis un pārkāpumu izdari otro reizi - vēl viena kvīts un arī brīdinājums. Nesamaksā šos divus rēķinus un pārkāpumu izdari trešo reizi - vēl viena kvīts un bloķētājs.
Atzīsiet - tas ir godīgi. Kā vēl lai cīnās ar autovadītājiem, kuri savāc simtiem neapmaksātu rēķinu par tūkstošiem eiro? Turklāt pusi no rēķiniem veido ārzemnieku pārkāpumi. Pašlaik tas ir vienkārši - savāc rēķinus un brauc mājās. Bet bloķētāji vienmēr bijuši iedarbīgs instruments - kamēr nesamaksā, mašīna stāv uz vietas nobloķēta," raksta Nils Ušakovs.