Rīgā būs viena maršruta mēnešbiļetes ar ierobežotu un neierobežotu braucienu skaitu

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" transportlīdzekļos - autobusos, trolejbusos un tramvajos - turpmāk būs gan mēnešbiļetes ar ierobežotu braucienu skaitu, gan arī tiks saglabātas pašreizējās mēnešbiļetes vienam transporta maršrutam, kurās braucienu skaits nebūs ierobežots.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdevis "Rīgas satiksmei" saglabāt arī pašreizējās mēnešbiļetes, jo iecere par braucienu skaita ierobežošanu izraisījusi iedzīvotāju protestus, aģentūrai LETA sacīja Ušakova preses sekretāre Anna Kononova.

"Cilvēkiem ir jādod tiesības izvēlēties," uzsver Ušakovs.

"Bet tas ir smieklīgi, ka Ušakovs tagad saka, ka nepiekritīs par konkrētu braucienu skaita ieviešanu mēneša biļetēm. Ko tad dara SC deputāti Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā, kas šādu ierobežojumu ieviešanu atbalstīja, un kas notiek "Rīgas satiksmes" valdē, kur darbojas, piemēram, SC frakcijas vadītājs Maksims Tolstojs? Vai viņi tikai šo darbu saprot kā algas saņemšanas vietu? Tad jau "Rīgas satiksmei" nemaz vadību nevajag, lai mērs vada gan domi, gan "Rīgas satiksmi"," aģentūrai LETA sacīja partijas "Jaunais laiks" (JL) frakcijas vadītāja vietnieks Olafs Pulks.

Kā aģentūru LETA informēja "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa, viena maršruta mēnešbiļetes izmanto aptuveni 12% pasažieru.

Kā ziņots, ieviešot jauno sistēmu, mēneša abonementiem, kas līdz šim bija domāti vienam maršrutam, bija plānots mainīti lietošanas nosacījumus - ierobežojums "vienā maršrutā" tiktu aizstāts ar braucienu skaita ierobežojumu. Ar šiem abonementiem kā līdz šim varētu braukt maršrutu sakritības robežās, bet katrs brauciens būtu jāreģistrē. Turpmāk attiecībā uz visiem mēneša abonementiem spēkā būtu vieni lietošanas noteikumi un jāreģistrē būtu katrs brauciens.

Abonementi, kas bija domāti vienam maršrutam, par līdzšinējo cenu dotu iespēju braukt izvēlētajā transporta veidā jebkurā maršrutā, bet noteiktu braucienu skaitu - 85 braucienus visās mēneša dienās, 65 braucienus darba dienās.

Biļeti būtu iespējams lietot jebkura maršruta transporta līdzeklī vienu mēnesi no tās pirmās reģistrācijas brīža. Brauciena reģistrācija būtu jāveic, katru reizi iekāpjot transporta līdzeklī. Biļetes cena paliktu nemainīga - visām mēneša dienām 19,50 lati, bet darba dienām - 14,20 lati, tādējādi viena brauciena cena, ja tos visus izmantotu, būtu tikai vidēji 0,23 lati.

Elektronisko norēķinu sistēmu "Rīgas satiksme" pilsētas sabiedriskajā transportā ieviesa pagājušā gada pavasarī, un pakāpeniski iedzīvotājiem tiek piedāvāti jauni pakalpojumi, piemēram, 24 stundu biļete un ģimenes jeb grupu biļete.

No šā gada braukšanas maksa "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā - autobusos, trolejbusos un tramvajos - paaugstināta par 25% jeb ceturto daļu un sasniedz 50 santīmus.

Iegādājoties braukšanas biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja, jāmaksā par 20 santīmiem vairāk un jāšķiras no 70 santīmiem, bet pensionāriem biļete pie vadītāja maksā 40 santīmus. Bagāžas biļete maksā tikpat, cik iepriekš - 80 santīmus.

Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" 2008.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojas 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar vērtību 99,24 miljoni latu ierindojās 27.vietā.

2009.gada pētījumā kompānija ar vērtību 201,29 miljoni latu jau ierindojas 11.vietā.

Latvijā

Par kārtējiem "pārsteigumiem" iedzīvotājiem parūpējušies tautas kalpi - Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Svarīgākais