"Tas nav ētiski un pareizi", psihiatrs komentē izglītības sistēmas cīņu ar problemātiskajiem bērniem

© Pixabay

"Ja mūsu reakcija ir izmest viņu no skolas, kas daudzos gadījumos ir vienīga vieta, kur var ko risināt, tas nav ētiski un pareizi," TV24 raidījumā "Nedēļa. Post Scriptum" saka psihiatrs, Bērnu un jauniešu psihiskās veselības centra vadītājs Ņikita Bezborodovs. 

Psihiatrs uzsver, ka saprot nepieciešamību sabalansēt bērna vajadzības un sabiedrības vajadzības un drošību, tomēr kā psihiatrs skatās no bērnu vajadzību prizmas.

"Ja mēs runājam par bērniem, kas kļūst izglītības vidē vardarbīgi, kuriem ir uzvedības grūtības, tad skaidrs, ka viņu dažāda veida vajadzības netika atrisinātas, skaidrs, ka ģimenes sistēma netika galā. Bet izglītības sistēma ir universāls līdzinātājs, jo sociālās situācijas ir dažādas, gan finansiālo resursu, gan laika, zināšanu resursu, skola var izlīdzināt iespējas, iedot iespējas arī tiem bērniem, kuri nāk no sarežģītas vides," uzskata Bezborodovs.

Problemātiska uzvedība ir signāls, ka bērna dzīvē nav labi, uzskata psihiatrs. "Ja mūsu reakcija ir izmest viņu no skolas, kas daudzos gadījumos ir vienīgā vieta, kur var ko risināt, tas nav ētiski un pareizi."

(Skaties 7:09 min)

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.