Bezdarba līmenis aprīlī sarucis līdz 10,4%

Aprīļa beigās reģistrētā bezdarba līmenis Latvijā bija 10,4%, un salīdzinājumā ar martu tas samazinājies par 0,4% procentpunktiem, liecina Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) apkopotie dati.

Kā ziņots, zemākais reģistrētā bezdarba līmenis 2012.gadā Latvijā tika reģistrēts decembrī, kad tas bija 10,5%. Diemžēl šā gada janvārī tas pieauga līdz 10,9%. Tāds pats bezdarba līmenis saglabājās arī februārī, savukārt martā tas saruka tikai par vienu procentpunktu, sasniedzot 10,8%.

Bezdarbnieku skaits aprīlī samazinājies par 4303 cilvēkiem - NVA uzskaitē aprīļa sākumā bija 107 063 bezdarbnieki, bet mēneša beigās - jau 102 760 bezdarbnieki.

Kopumā valstī 2013.gada aprīlī pastāvīgā darbā iekārtojās 6905 bezdarbnieki. Vēl 4810 cilvēki zaudēja bezdarbnieka statusu, jo bez attaisnojoša iemesla nepildīja bezdarbnieka pienākumus, piemēram, lai iegūtu statusu, NVA sniedza par sevi nepatiesas ziņas, neieradās uz NVA konsultāciju pie nodarbinātības aģenta noteiktajā apmeklējuma laikā u.c.

Savukārt bezdarbnieka statuss tika piešķirts 8419 personām, kas ir par 94 cilvēkiem jeb 1,1% vairāk nekā 2013.gada martā.

Zemākais bezdarba līmenis aprīlī tika reģistrēts Rīgas reģionā - 6,8%, bet augstākais bija Latgales reģionā - 21%. Kurzemes reģionā bezdarba līmenis martā bija 11,1%, Zemgales reģionā - 11,2%, bet Vidzemes reģionā - 12,5%.

Valsts lielākajās pilsētās bezdarba līmenis martā bija šāds: Rīgā - 6,4%, Jelgavā - 7,7%, Valmierā - 7,4%, Ventspilī - 8,4%, Liepājā - 9,8%, Jūrmalā - 9,5%, Daugavpilī - 10,7%, Jēkabpilī - 14,3% un Rēzeknē - 19,8%.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais