Saeima: Jūrmalas domei steidzami jāuzlabo komunikācija ar iedzīvotājiem

Jūrmalas domei steidzami jāuzlabo komunikācija ar iedzīvotājiem - to uzsvēra Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti otrdien, 12.jūnijā, vērtējot iedzīvotāju saņemtās sūdzības par sistemātiskiem pārkāpumiem Jūrmalas domes darbībā - amatpersonu nelikumīgu rīcību ar pašvaldības līdzekļiem un iedzīvotājiem izrakstītajiem nepamatotajiem komunālo pakalpojumu rēķiniem.

"Vairāku sabiedrisko organizāciju prasības par Jūrmalas domes atlaišanu izraisa bažas par to, cik veiksmīgi dome tiek galā ar saviem uzdevumiem un cik efektīva ir tās komunikācija ar iedzīvotājiem. Šīs dienas saruna bija lietderīga, lai uzzinātu par reālo situāciju Jūrmalas pašvaldībā, un komisija sekos līdzi domes darbībām - kā tā reaģē uz Valsts kontroles veikto revīziju un kas tiks labots vasaras laikā," uzsvēra komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs.

Valsts kontroliere Inguna Sudraba deputātus informēja par veikto revīziju Jūrmalas pilsētas pašvaldības darbībā un tās kapitālsabiedrību darbu, norādot, ka domei ir dots 21 ieteikums, lai pašvaldība izvērtētu funkcijas un sakārtotu kapitālsabiedrību iekšējo kontroli. Konstatējot nelikumīgu rīcību ar pašvaldības līdzekļiem, Valsts kontrole informējusi tiesībsargājošās iestādes par iespējamiem pārkāpumiem. Valsts kontroliere uzsvēra, ka domei ir jāvērtē amatpersonu darbība, kas pieļāvušas nelikumīgas rīcības ar pašvaldības līdzekļiem, un ka iedzīvotāji saņem nepamatotus rēķinus.

Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis informēja, ka Valsts kontroles ieteikumus pašvaldība ir sākusi pildīt, un dome lūgs arī atbildīgās ministrijas metodisko palīdzību.

Komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs jautāja, cik pašvaldības uzņēmums "Jūrmalas siltums" ir izmaksājis kompensācijās iedzīvotājiem par nepamatotiem rēķiniem. G.Truksnis atbildēja, ka pašvaldība neko nav izmaksājusi, jo pašreiz ar šo jautājumu strādā darba grupa. S.Dolgopolovs atsaucās uz komisijai adresētu atbildīgās ministrijas vēstuli, kurā norādītas Jūrmalas iedzīvotāju tiesības prasīt no domes kompensācijas, turklāt pašvaldības pienākums ir skaidrot iedzīvotājiem šo procesu.

Komisijas priekšsēdētāja biedrs Valdis Liepiņš interesējās, kad dome ir plānojusi sākt izmaksāt iedzīvotājiem kompensācijas, kā pašvaldība piedzīs zaudējumus no amatpersonām, kuras nelikumīgi izlietojušas domes līdzekļus, un vai domes priekšsēdētājs ir personīgi iesaistījies šo jautājumu risināšanā. Arī deputāte Marjana Ivanova-Jevsejeva (SC) vēlējās noskaidrot, kas notiek ar amatpersonām, kuras pieļauj valsts līdzekļu izšķērdēšanu un vai Jūrmalas dome cenšas uzlabot komunikāciju ar iedzīvotājiem, pieminot pagājušās nedēļas piketu, kurā nepiedalījās neviens domes pārstāvis.

Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs sacīja, ka kompensācijas izmaksās tiklīdz būs skaidrs atmaksas mehānisms, ko dome plāno izstrādāt līdz vasaras beigām. Vairākas personas jau ir atmaksājušas nepamatoti saņemtās prēmijas vai nepamatoti sarēķināto algu, bet no citām amatpersonām tas vēl tiks prasīts. G.Truksnis norādīja, ka uz pagājušās nedēļas piketu pilsētā nav nācis, jo nebija aicināts.

Komisijas sekretāre Lolita Čigāne atzina, ka Jūrmalas pašvaldība vienmēr ir bijusi slikti pārvaldīta, jautājot, vai domei ir priekšlikumi nepieciešamajām reformām un kas ir tās lietas, kas traucē pašvaldībai attīstīties. Tāpat deputāts Juris Viļums (ZRP) aicināja pašvaldību iesniegt Saeimas komisijai konkrētus reformu priekšlikumus, savukārt Valsts kontroli un atbildīgo ministriju ziņot par konstatētajiem pārkāpumiem tās darbībā.

Jūrmalas dzīvokļu īpašnieku asociācijas pārstāve Tamāra Saule klātesošos informēja, ka iedzīvotāji uztraucas par siltuma tarifiem, kuri pilsētā nav mainījušies jau daudzus gadus. Rīkojot dažādas protesta akcijas, pilsētas iedzīvotāji ir lūguši neapbūvēt māju iekšpagalmus. T.Saule arī norādīja, ka pašvaldības deputātiem nebūtu nepieciešams īpašs ielūgums, lai ierastos runāt ar iedzīvotājiem, ja tiek rīkotas protesta akcijas.

Svarīgākais