Eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas limuzīna Mercedes Benz S500 apkope un remonti tiek veikti SIA Topers. Tā vadība uzskata, ka viena no problēmām, kāpēc mašīna tik bieži iziet no ierindas, ir tās lielais nobraukums. Taču auto esot vēl kāda tehniska vaina, ko nespēj atklāt ne serviss, ne ražotāji.
Aizsardzības ministrijas rīkotajā konkursā par eksprezidentes limuzīna remontētāju uzvarēja SIA Topers. «Mašīna mūsu pārziņā nonāca pirms trim mēnešiem. Pa šo laiku tā divreiz bijusi remontā, un var teikt, ka tas ir auto ar problēmām. Viena no tām: tā ir stipri nolietota. Patlaban mersedesa nobraukums jau ir 200 000 kilometru,» norāda SIA Topers direktors Edgars Ruģelis.
Lai arī amortizācijas laiks šim limuzīnam, kurš 2006. gadā tika pirkts par 67 000 latu, noteikts 10 gadi, lielais nobraukums paātrinājis tā nolietošanos. Tā kā šī ir ekstraklases mašīna, jebkuras detaļas nomainīšana prasa prāvus izdevumus. Vēl viens no klupšanas akmeņiem ir tas, ka ne remontētāji, ne oficiālais dīleris Domenikss, ne ražotāji nevar atrast iemeslu, kāpēc auto pēkšņi apstājas un nav iedarbināms. Iespējams, ka tā esot degvielas sistēmas vaina. Ražotāji pat ieteikuši nomainīt visu šo sistēmu, kas gan esot ļoti dārgs prieks. «Diez vai ir vērts tērēt tik lielu naudu, kas varētu pārsniegt automašīnas atlikušo vērtību,» spriež E. Ruģelis. Viņš personīgi ļoti padomātu, vai šo mašīnu mēģināt lāpīt.