Kā Latvijas iedzīvotāji vērtē veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību?

© Dmitrijs Suļžics/MN

Kā Latvijas iedzīvotāji vērtē veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, skaidroja TV3 raidījums "900 sekundes".

Vairāk nekā puse (55%) Latvijas iedzīvotāju no 18 līdz 65 gadiem ir norādījuši, ka pēdējā gada laikā ir pieteikušies uz kādu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu, piemēram, ārsta konsultāciju, izmeklējumu u.c.

Aptuveni puse (48%) aptaujāto iedzīvotāju, kuri pēdējā gada laikā ir pieteikušies uz kādu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu, ir norādījuši, ka ir apmierināti ar valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību pēdējā gada laikā (16% - apmierināti; 32% - drīzāk apmierināti).

Līdzīgs aptaujāto iedzīvotāju īpatsvars (48%) ir norādījuši, ka nav apmierināti ar valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību pēdējā gada laikā (21% - drīzāk neapmierināti; 27% - neapmierināti).

4% iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi šajā jautājumā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais