Vairāk kā puse iedzīvotāju pievēršas balkonu, terašu un dārzu labiekārtošanai

© F64

Šogad 58% iedzīvotāju plāno ieguldīt dārza, balkona un terases iekārtošanas darbos, tiem galvenokārt atvēlot līdz 50 vai līdz 150 eiro, liecina tirdzniecības centra internetā "220.lv" un pētījumu kompānijas "Norstat Latvija" veiktā aptauja.

Aptaujā arī noskaidrots, ka vairāk nekā 200 eiro pavasarim raksturīgajos dārza, balkona, terases iekārtošanas darbos un dārza piederumu iegādē plāno investēt 11% respondentu, galvenokārt vecumā no 40 līdz 74 gadiem.

Galvenais iemesls, kāpēc respondenti ir nolēmuši veidot dārzu, balkonu vai terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem ir, lai veidotu skaistāku apkārtējo vidi, ko norādījusi 35% respondentu. Šo aspektu ir minējuši 40% vīriešu un 31% sieviešu.

Aptaujā arī secināts, ka 17% respondentu veido dārzu, balkonu, terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem, lai varētu uzturēt veselīgāku dzīvesveidu, kamēr 13% aptaujāto ir atzinuši, ka tas ir viņu hobijs. Vēl 11% aptaujāto tādā veidā mazina stresu.

Aptaujā arī atklāts, ka 6% respondentu veido dārzu, balkonu, terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem, jo ir ilgtspējīga un "zaļa" dzīvesveida praktizētāji.

"220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols norāda, ka, salīdzinot ar pērnā gada februāri, šī gada sākumā dārzam raksturīgo preču pieprasījuma apjoms "220.lv" pieaudzis par 86%. Februārī populārākās dārza preces bija smalcinātāji, lapu pūtēji un slaucīšanas mašīnas, pārdošanas apjomiem pieaugot par aptuveni 40%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Tāpat Ozols min, ka šogad novērots arī dārza traktoru pārdošanas pieaugumu.

"Ja raugāmies kopumā uz šo kategoriju, pīķa laiks pārdošanā ir gaidāms tuvākajos mēnešos, kad tradicionāli tiek iegādātas, piemēram, siltumnīcas, kultivatori, dzīvžogu un atzarošanas produkti," komentē Ozols, piebilstot, ka aprīļa otrajā pusē un maijā pieaug pieprasījums pēc zāliena kopšanas līdzekļiem, piemēram, zāliena robotiem, laistīšanas sistēmām, trimmeriem un zāles pļāvējiem.

Aptauju veica "220.lv" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija". Aptauja veikta 2023.gada martā, piedaloties vairāk nekā 1000 ekonomiski aktīviem iedzīvotājiem no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Latvijā

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) arī trešajā izsolē nav izdevies piesaistīt potenciālo investoru interesi par Maskavas kultūras un biznesa centru Rīgā, Marijas ielā 7, kas plašāk pazīstams kā Maskavas nams, liecina informācija elektronisko izsoļu vietnē "izsoles.ta.gov.lv".

Svarīgākais