Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmuma LDz Loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis stāsta, ka no Ķīnas līdz Latvijai tagad nonāk 20–40 vagonu grupas.
Pēc pilna Ķīnas kravu vilciena sastāva pienākšanas Rīgā pagājušā gada 5. novembrī tomēr bija bažas, vai tas nepaliks vienreizējs notikums, kas pieskaņots šeit rīkotajam pasākumam 16 + 1, kurā 16 Eiropas austrumu daļas valstu valdību vadītāji tikās ar Ķīnas premjerministru Li Kecjanu. No vienas puses, tas nebija pirmais mēģinājums pierunāt ķīniešus mainīt savu preču eksportā ūdens ceļu pret dzelzcļu. No otras puses, Li Kecjana vizīte apliecināja, ka tagad ķīnieši ir uz to vairāk gatavi nekā iepiekš.
Nākamie vilcienu sastāvi tad tika solīti un tagad tiek gaidīti. Šo vilcienu reisus organizējošā uzņēmuma LDz Loģistika vadītājs V. Lūsis apgalvo, ka otrā vilciena atiešana no Ķīnas pilsētas Ivu (Yiwu), kuras dislokāciju Neatkarīgā jau ir rādījusi līdz ar visu pirmā vilciena maršrutu, notikšot tuvākajā laikā. Kopš novembra (oktobra, kad vilciens sāka savu ceļu Ķīnā) šis maršruts nav pamests, bet izmantots vagonu grupu pārvietošanai.
Šā gada LDz Loģistikas plānos ir noorganizēt arī testa vilcienu braucienu no Indijas, konkrēti no Mumbajas, par spīti tam, ka konteineri vispirms būs jāved pa jūru līdz Irānas ostai Bandarabāsā un no turienes ne tikai pa dzelzceļa sliedēm, bet daļēji arī ar automašīnām.
LDz Loģistika pagājušajā gadā apgrozīja 13,5 miljonus eiro un peļņā varēja ieskaitīt 127 tūkstošus eiro, lai gan tai bija lieli izdevumi jauno maršrutu izpētē un veidošanā. Apgrozījuma pieaugumu deva jau izveidoto kravu plūsmu pieaugums. Ievērojami ir palielinājies pārvadāto kravu apjoms konteinervilciena ZUBR maršrutā, kā arī pārvadājumos uz Uzbekistānu vilciena BaltikaTranzit sastāvā.