Pat bez Jaunā viļņa pieaudzis tūristu skaits Jūrmalā

© F64

Jūrmala bez konkursa Jaunais vilnis ir tukša, Jūrmala arī bez Jaunā viļņa ir tūristu piepildīta – šāda pretrunīga informācija parādās gan vietējos, gan Krievijas medijos. Kā ir patiesībā? Provizoriskie dati liecina, ka tūristu skaits Jūrmalas kūrortpilsētā ir pat palielinājies salīdzinājumā ar pagājušo gadu, bet Jūrmalas galvenās artērijas Jomas ielas tukšums skaidrojams ar jūnija un jūlija pavisam ne vasarīgo laiku.

Precīza statistika par viesu skaitu Jūrmalā šā gada vasarā vēl nav pieejama, taču provizoriskās aplēses liecina, ka tūristu skaits salīdzinājumā ar 2014. gadu ir pat palielinājies par 5–10%, Neatkarīgajai atklāj Jūrmalas Tūrisma nodaļas vadītāja Gunta Ušpele. Un, pēc viņas stāstītā, vēl joprojām lielākais viesu pieplūdums ir tieši no Krievijas, kurai seko Latvija, Igaunija, Lietuva, Zviedrija un Vācija. Turklāt viesi ne tikai atbrauc uz vienu dienu pasauļoties vai pastaigāt pa Jomas ielu, bet gan uzturas ilgāk nekā vidēji citās Latvijas pilsētās – proti, trīs līdz četras diennaktis.

Taču G. Ušpele nenoliedz, ka Jaunā viļņa un citu Krievijas šovbiznesa pasākumu aiziešana no Jūrmalas ir ietekmējusi kūrortpilsētas dzīvi. «Ir savi plusi un savi mīnusi. Nav reklāmas par Jūrmalu Krievijas TV kanālos. Nav vairs uzpūsto Jaunā viļņa cenu, bet ir sakārtots, normāls Eiropas tūrisma galamērķa bizness ar konkurētspējīgām cenām un kvalitatīviem pakalpojumiem,» uzsver tūrisma eksperte.

Ja iepriekš, it īpaši Jaunā viļņa laikā, viesnīcu cenas bija līdz pat 5000 eiro diennaktī par istabu, tad šogad situācija ir daudz pieticīgāka. Pārbaudot viesnīcu pieejamību caur populārāko viesnīcu rezervēšanas sistēmu booking.com, atklājas, ka augustā viena divvietīga istaba maksā no 30 eiro līdz pat 1800 eiro. Arī viesnīcu noslodze ir pietiekama – pēc G. Ušpeles teiktā, 70–80%. Arī vienas no populārākajām un relatīvi dārgākajām Jūrmalas viesnīcām Baltic Beach Hotel & SPA ģenerāldirektors Jozefs Urls Neatkarīgajai norāda, ka kopumā šīs naktsmītnes noslogojums ir līdzīgs, kāds tas bija 2014. gadā, atšķiras tikai aktīvie un neaktīvie periodi. «Numuru cenas ir tādas kā parasti – gan neaktīvajā, gan aktīvajā sezonā, kas sākas ar 16. jūniju un ilgst līdz 17. augustam. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu cenas ir pat nedaudz augstākas, jo mēs esam renovējuši 75 numurus. Pieprasījums ir tāds pats kā pagājušajā gadā, lai gan rezervācijas tiek veiktas nedaudz vēlāk,» uzsver J. Urls. Viņš norāda, ka krievu tūristi joprojām ir galvenā viesnīcas mērķauditorija, taču nozīmīgi ir pieaudzis viesu skaits no Igaunijas, Lietuvas un Ziemeļeiropas. Un arī Latvijas iedzīvotāji šogad Jūrmalu apmeklējot daudz aktīvāk.



Svarīgākais