Otrdiena, 21.marts

redeem Benedikts, Dzelme, Una, Unigunde

Lasi ērtāk format_size

Mums rūp Jūsu viedoklis

Vai atbalstāt, ka valstij piederošo un no valsts budžeta dotēto airBaltic turpina vadīt Martins Gauss, saņemot atalgojumu mēnesī vidēji 69 084 eiro?

Balso:

Jūsu viedoklis ir ļoti svarīgs. Tas var būt un tam jābūt izšķirošam amatpersonām pieņemot lēmumus. Viņu lēmumi ietekmē mūs, mūsu valsts labklājību, tās attīstību.
Ar jūsu un visu mūsu viedokli mēs likumdevējiem un izpildvarai ik mirkli atgādinām, ka viņi ir deleģēti no tautas. Varas lēmumiem jābūt saskaņā ar iedzīvotāju gribu un vērtībām, nevis balstītiem uz slēpto politisko norunu nosacījumiem.

Lursoft publiskotais AirBaltic pārskats par 2021. gadu rāda, ka gada beigās uzņēmuma nesegtie zaudējumi sastādīja 499 250 000 eiro. Negatīvs gada beigās bijis arī pašu kapitāls – 118 659 000 eiro. Aizņēmumi veidojuši 813 709 000 eiro. Lai arī pārskats par 2022. gadu vēl nav publiskots, brīnumi nenotiek. AirBaltic, līdzīgi kā citiem uzņēmumiem peļņu nav veicinājusi straujā inflācija. Bez tam, mazumā, visticamāk, nav gājuši maksājumi par jaunajām lidmašīnām. 2022. gada pirmo trīs ceturkšņu finanšu radītāji liecina par 125 miljoniem eiro zaudējumiem. Arī pašu kapitāls joprojām ir ar mīnus zīmi - 153 miljoni eiro.
Publikācijas presē liecina, ka citi Eiropas aviācijas uzņēmumi pamazām atgriežas pie peļņas rādītājiem. AirBaltic valdes priekšsēdētājam Martinam Gausam beidzot jāsāk rādīt sava māka vadīt uzņēmumu tā, lai tas gūtu peļņu. Peļņas gūšana vismaz daļēji attaisnotu šobrīd Latvijas nodokļu maksātāju segto viņa vidējo algu mēnesī - 69 000 eiro. Ja māka aizvadīt uzņēmumu līdz pelņai izpaliks, var rasties nepārvaramas grūtības dabūt saskaņojumu no ES nākošajai valsts dotācijai. Tas nozīmēs AirBaltic bankrotu, vai tās pārdošanu par 1 eiro kādam apsviedīgam zellim. Tādējādi 600 miljoni eiro, ko valsts ir ieguldījusi AirBaltic, tostarp Marina Gausa algās, būs pagalam. Vai satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs grib būt tas, kurš uzņemsies Airbaltic kaprača lomu? To, kā pareizāk rīkoties, ministram ir jāizlemj aptuveni divu mēnešu laikā.

close
Rezultāti

arrow_downwardSaistītais saturs

“Neatkarīgās” intervijas ar “airBaltic” izpilddirektoru un valdes priekšsēdētāju Martinu Gausu otrā daļa par to, vai “airBaltic” sadarbībā ar “Space X” piedāvās lidojumus kosmosā, kādēļ “airBaltic” vēlas būvēt angāru par 60 miljoniem un pērk līzingā dārgus elektromobiļus “Audi” par 100 000 eiro, par Martina Gausa rocību, viņa īpašumiem un to, kā viņš spēj izdzīvot ar mazāku algu nekā “Ryanair” vadītājam Maiklam O’Līrijam, kā arī par viņa latviešu valodas zināšanām un to, kādēļ viņš publiski izvairās runāt latviski.
28.feb Ritums Rozenbergs
Kā kļūt par uzņēmuma vadītāju ar algu vismaz miljons eiro gadā, kā jāpērk lidmašīnas, kā jāfinansē lidmašīnu iegādes darījumi, kādi lidmašīnu motori jāizvēlas un kā tie tiek pilnveidoti, ar kādiem vīriem jādraudzējas, lai iemācītos vadīt lielus starptautiskus uzņēmumus, kādēļ “airBaltic” lidmašīnas negāžas zemē, kad tām gaisā samaitājas viens no dzinējiem, un cik daudz jāstrādā, lai apvārdotu daudzos Latvijas premjerus un satiksmes ministrus – “Neatkarīgās” intervija ar “airBaltic” izpilddirektoru un valdes priekšsēdētāju Martinu Gausu. Intervijas pirmā daļa.
27.feb Ritums Rozenbergs
Pagājušajā nedēļā portāla “nra.lv” lasītājiem bija uzdots jautājums: “Vai atbalstāt, ka valstij piederošo un no valsts budžeta dotēto “airBaltic” turpina vadīt Martins Gauss, saņemot atalgojumu mēnesī vidēji 69 084 eiro?” Bija piedāvāts balsot “jā” vai “nē”.
6.feb Māris Krautmanis
Martins Gauss "airBaltic" sāka strādāt 2011. gadā. Arī šobrīd, sniedzot interviju TV3 raidījumam "900 sekundes", "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss runā angļu valodā.
12.jan Portāls nra.lv
"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" atzina, ka līdz ar inflāciju kāpušas cenas arī lidojumu biļetēm.
11.jan Portāls nra.lv
“airBaltic” flote būšot viena no jaunākajām un modernākajām Eiropā. Taču ambīcijas esot lielākas par iespējām. Kā intervijā TV3 raidījumā “900 sekundes” sacīja lidsabiedrības izpilddirektors Martins Gauss, lai apmierinātu pieprasījumu, arī šogad vairāku reisu izpildei nāksies piesaistīt citu – ne tik modernu aviokompāniju lidmašīnu parku.
11.jan Portāls nra.lv
Saeimā ievēlētā partija "Latvija pirmajā vietā" gatavojas veidot Saeimas izmeklēšanas komisiju par “airBaltic”, intervijā Neatkarīgajai pauž Saeimas deputāts Vilis Krištopans.
26.nov 2022 Portāls nra.lv
Aviokompānijas "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss vietnē "Twitter" publicējis kādu apņemšanos.
4.nov 2022 tautaruna.lv
Valsts kapitālsabiedrību vadītājiem, daudziem šo uzņēmumu valdes un padomes locekļiem ir vienas no lielākajām algām Latvijā. Tā var sasniegt gandrīz miljonu eiro gadā. Neraugoties uz pieaugošajiem valsts budžeta izdevumiem, tostarp enerģētikas krīzes izdevumu sabalansēšanai, arī šobrīd netiek domāts par šo atalgojuma mainīgas daļas samazināšanu, vēsta ReTV.
18.sep 2022 Portāls nra.lv
Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" lidmašīnu tehniskajā apkopē pašreiz lielākās problēmas ir ar dzinēju remontu, jo tos sūta uz "Pratt & Whitney" rūpnīcu ASV, intervijā aģentūrai LETA stāstīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
19.jūl 2022 Ziņu aģentūra LETA