Lielākā Martina Gausa kļūda bija tas, kā notika biznesa riska izvērtējums, iegādājoties lidmašīnas, “tv3.lv” podkāstā “Piķis un ģēvelis! norāda komunikācijas konsultants un ekonomikas raidījuma “Mediāna” autors Kristaps Pētersons.
“Ja tev ir divi lidmašīnu modeļi, uz kuriem var uzlikt jebkuru dzinēju, bet ir viens, kurā ekskluzīvi ir tikai viens modelis. No biznesa riska es būtu padomājis, ka var gadīties situācija, ka pāris dzinēji “iziet no ierindas”. Te notika citādāk - visi viens pēc otra sāka plīst un pietrūka detaļas. Te mēs sastopamies ar to, ka biznesa riska izvērtējums ir bijis štruntīgs.”
Gauss tika apvārdots, uzskata Pētersons un turpināja stāstīt arī citiem, ka konkrētais lēmums ir izdevīgāks.
Jau ziņots, ka "airBaltic" padome 7.aprīlī nolēma no amata atbrīvot Gausu. "airBaltic" pagaidu izpilddirektora pienākumus pildīs valdes loceklis un operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis.
Gauss aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka atlaišana no amata viņam bija pārsteigums, lai gan politiķi to jau kādu laiku pieprasīja.
Vaicāts, vai būtu ko mainījis savā darbībā, Gauss sacīja, ka "nē, es censtos vadīt uzņēmumu tādā pašā garā, jo arī šodien tas ir labs uzņēmums".
Gauss darbu "airBaltic" sāka 2011.gada 1.novembrī.
Vienlaikus "airBaltic" pagaidu padomes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs aģentūrai LETA sacīja "airBaltic" pagaidu padome nav lēmusi par kompensāciju izmaksāšanu Gausam un patlaban šādu jautājumu nav paredzēts iekļaut darba kārtībā.
Savukārt konkurss uz "airBaltic" valdes priekšsēdētāja amatu, pēc Martinova teiktā, tiks izsludināts tuvākajā laikā.