Lai gan sākotnēji zviedru metālgrupas Sabaton koncerts šajā sestdienā, 17. decembrī, bija ieplānots klubā “Melnā piektdiena”, pieprasījums uz to bijis tik liels, ka nācies pasākumu pārcelt uz Rīgas Kinostudiju.
Zviedru simfoniskā “power metal” brigāde “Sabaton”, kas nesen aizražojusies jau līdz astotajam studijas albumam “The Last Stand”, pie mums ar koncertu jau ir bijusi, un arī toreiz “Melnajā piektdienā” ļaudis uz to gāzās aumaļām. Šoreiz ir vēl trakāk: lai nodrošinātu visiem koncertā iekšā tikt gribētājiem šādu iespēju, nācies pārcelt pasākumu uz plašākām telpām. Kopā ar zviedriem uz skatuves kāps itāļu kolektīvi “Unhuman” un “Hell`s Guardian”. Kāpēc šāda masu metālpsihoze? Grūti pateikt, zviedru pēdējais albums nemaz tik labs nebija... Tiesa, tas uzrunāja krietni vairāk par iepriekšējiem darbiem, jau sākot no episkās ievaddziesmas “Sparta” un tai sekojošās “Last Dying Breath” līdz pat konceptuāli noslēdzošajai “The Last Battle”. Aizdomas, ka šis varētu būt viens no labākajiem “Sabaton” darbiem apstiprina arī topu tabulās redzamais: pirmā vieta Zviedrijā, Somijā un Šveicē, otrā - Austrijā un Polijā.
Grupa “Sabaton” dibināta 1999. gadā Falunā. Tās dziesmu tēmas skar visdažādāko vēstures laika posmu karus, ieroču mākslu, pretošanās kustību darbību okupētajās zemēs, dažādus bruņotus konfliktus un visu ar to saistīto tematiku. Kolektīvs savas darbības laikā par 2008. gada albumu “The Art of War” ieguvuši “Grammy” balvas zviedru analogu. Albums tika novērtēts kā ļoti nozīmīgs sasniegums ne tikai grupas cienītāju vidū dzimtenē, bet saņēmis arī pasaules mūzikas kritiķu un apskatnieku augstu novērtējumu. Savukārt 2012. gadā disks “Carolus Rex”, kas izdots zviedru un angļu valodu versijās, Zviedrijā ieguva platīna statusu - disks veltīts Ziemeļu un Trīsdesmitgadu kara tēmai, kā arī zviedru karalim Kārlim XII. Pēdējais ieraksts tapis pie slavenā Petera Tagtgrēna (“Hypocrisy”, “Pain”) viņa no jauna iekārtotajā “Abyss” skaņu ierakstu studijā, bet tas savukārt nozīmē, ka kvalitāte ir garantēta.
lielu piekrišanu