Šodien, 6. maijā, „Arēnā Rīga” ar grandiozu koncertšovu uzstāsies industriālās mūzikas pionieri „Nine Inch Nails” („NIN”). Par to, ka briest kas nopietns, liecina arī Trenta Reznora brigādes nopietnā gatavošanās savam Eiropas tūres sākumam.
Vai kāds šajās dienās Rīgas ielās ir manījis amerikāņu supergrupas „NIN” līderi Trentu Reznoru? Diez vai. Taču latvju galvaspilsētā viņa komanda ir jau teju nedēļu, „Arēnā Rīga” nopietni gatavojoties saviem koncertiem. Tieši ar Rīgu „deviņcollīgās naglas” sāks savas tūres Eiropas posmu – tālāk ceļš vedīs uz Helsinkiem, Stokholmu, Oslo, Kopenhāgenu utt., un tieši Rīga tika izvēlēta kā galvenais izmēģinājumu poligons pirms gaidāmajām koncertcīņām. „Grupa Rīgā visu šo laiku uzturēsies vairāk nekā 40 cilvēku pavadībā, taču, lai palīdzētu uzbūvēt un apkalpot skatuvi, tiks nodarbināti papildu darbinieki. Esam brīdināti, ka mēģinājumi dažkārt var ievilkties 24 stundu garumā. Mums šis ir liels izaicinājums – pavadīt tik daudz laika, lai palīdzētu sagatavot visu nepieciešamo veiksmīgai šādu mēģinājumu norisei, kādi mūsu reģionā notiek pirmo reizi,» saka „Positivus Music” direktors Ģirts Majors. „NIN” komandai nepieciešamā attransportēšanai vajadzējis astoņas fūres. Mēģinājumi tiešām ieilgstot krietni pēc pusnakts, bet pēc tam mūziķi taisnā ceļā no arēnas tiek vesti uz viesnīcu – nekādas uzdzīves, nekādas bohēmas, darbs pāri visam!
Par šīs industriālā roka formācijas izveides laiku tiek saukts 1988. gads, taču uz pasaules skatuves „NIN” pierakstījās pēc gada, kad klajā nāca visai veiksmīgais singls „Down In It”. Sekoja piecpadsmit slavas un panākumu gadi – tādi albumi kā „Pretty Hate Machine” (1989), „Broken” (1992), „The Downward Spiral” (1994) un „With Teeth” (2005) digitālo ierakstu lauciņā ir veikuši īstu revolūciju. „NIN” ieguvuši arī divus „Grammy” patafonus (par kompozīcijām „Wish” un „Happiness In Slavery”), kā arī pārdevuši vairāk nekā 30 miljonus albumu visā pasaulē, taču šie sausie fakti neko nepasaka par Trenta Reznora brigādes īsto nozīmību pasaules mūzikas vēsturē. No „NIN” mūzikas ietekmējusies vesela grēda šobrīd pazīstamu rokgrupu, viņu priekšā cepures solījušies noņemt pat tādi vīri kā Deivids Bovijs un Pīters Geibriels. Pēdējos gados „NIN” gan savu jaudu mazinājuši (uz trim gadiem pat tika ņemta pauze), taču pērn izdotais albums „Hesitation Marks” atkal lika runāt par grupas potenciālu. Droši vien uz šajā ripulī iekļauto skaņu materiālu tiks bāzēts arī koncerta repertuārs (pagaidām nav zināms, ko „NIN” grasās likt priekšā eiropiešiem), kas mazliet biedē, jo jaunais albums ir maķenīt miegains, taču gan jau būs arī vecie, labie gabali.
„NIN” uzstāšanās kļuvušas par vienu no iespaidīgākajiem, modernākajiem un tehnoloģiski sarežģītākajiem koncertšoviem, kādus šobrīd ir iespējams piedzīvot. Jaunais šovs esot noformēts hipermodernā tehnokrātiskā stilā. Proti, mūziķu kustības iedarbina gaismas un vizuālos efektus – skatuve kļūst par grupas un tās mūzikas metafizisku vizuālo papildinājumu. Šova tapšanā piedalījās „NIN” skatuves dizainers Rojs Benets un kanādiešu šovu producentu apvienība „Moment Factory”, kas veidojusi šovus arī tādiem atzītiem meistariem kā Madonna, Jay-Z, Džastins Timberleiks, „Bon Jovi” un citiem. „Mans mērķis ir radīt skatītājiem interaktīvu koncertfilmu, kas notur uzmanību līdz pēdējai sekundei un ļauj aizceļot citā realitātē. Ir forši dāvāt cilvēkiem nebijušu pieredzi!” priecājas Trents Reznors, „NIN” vienīgais oficiālais dalībnieks.