Visnaskākie ātrā kredīta izmantotāji ir rīdzinieki

Rīgas iedzīvotājiem izsniegti 41,25% no visiem SMScredit.lv gada laikā aizdotajiem kredītiem. Otrie, aiz galvaspilsētas, aizņemšanās ziņā ir Liepājnieki, bet trešajā Jelgavas iedzīvotāji. Savukārt vismazāk ātro kredītu pakalpojumu izmanto Baltinavas novada iedzīvotāji.

Vidzemes iedzīvotājiem ir izsniegti 25,4% un Rīgas - 41,25%. Kurzemē - 14,3%, savukārt Zemgalē -11.33%, bet Latgalē tikai 7,9% no visiem SMScredit.lv klientiem.

Alberts Pole, SMScredit.lv valdes priekšsēdētājs: "Izvērtējot mūsu klientu aktivitāti, varam secināt, ka sabiedrībā ir atgriezusies ticība kredītiestādēm un bailes ir rimušās. Taču šis process nav stihisks, kā tas bija pirms diviem gadiem, cilvēki aizņemas daudz pārdomātāk, rēķinot vai spēs atdod laicīgi un izvērtējot aizņēmuma mērķi. Arvien populārākas kļūst tieši mazās aizdevumu naudas summas - 25 un 50 lati. Gan mūsu uzņēmumam, gan arī Latvijas ekonomikai iepriecinošs ir fakts, ka aizņemtās naudas summas tiek laicīgi atdotas, un slikto kredītu ir ļoti maz - pēdējā ceturkšņa laikā vērojama tendence, ka kavētāju skaits arvien sarūk. Mūsu novērojumi liecina, ka Latvijas iedzīvotāji visbiežāk aizņemas praktiskiem pirkumiem un, lai izmantotu tirdzniecības iestāžu piedāvātās atlaides, bet vismazāk izklaidēm un atpūtai. Interesanti, ka ārvalstīs līdzīgās kompānijās situācija ir pretēja, tur cilvēki, pirmkārt, ātros kredītus izmato, lai izklaidētos."

Visbiežāk ātros kredītus aizņemas, lai iegādātos pirkumus, kam konkrētajā laikā ir akcijas cena, jo tas ir izdevīgs pirkums. Bieži vien līdz nākamajai algai vēl ir jāgaida, pietiekami daudz naudas nav un preci iegādāties par saviem līdzekļiem cilvēks nevar. Tāpēc naudu aizņemas un iegādājas šo akcijas preci, iegādājas, piemēram, ledusskapi ar atlaidi. Rezultātā cilvēks ir ietaupījis - iegādājies preci lētāk, nekā to varētu izdarīt ikdienā. Īpaši populāri šāda veida pirkumi ir SMScredit.lv akcijas laikā, kad par pirmo kredītu nav jāmaksā komisijas maksa.

Redzam, ka cilvēki ātros kredītus izmanto arī situācijās, kad notiek, kas neplānots un nav uzkrājumu šādiem gadījumiem, piemēram, automašīnas remonts, medicīnas pakalpojumi, dažādi komunālie maksājumi, kas sadārdzinājušies, apdrošināšana, neplānoti, bet konkrētajā brīdī izdevīgi pirkumi.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais