LMT prezidents Juris Binde ir arī viens no Latvijas Industriju attīstības
konfederācijas vadītājiem un Mākslīgā intelekta (MI) izmantošanas aktīvs
popularizētājs. Aicināju Bindi uz sarunu par MI nākotnes attīstības
perspektīvām, riskiem un iespējām, kā arī par LMT nākotni. Šī ir sarunas
otrā daļa.
Mobilo sakaru operatora SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) īsti neredz jēgu uzņēmuma akciju kotēšanai biržā, trešdien Latvijas Bankas rīkotajā Latvijas kapitāla tirgus forumā "Jaudīgi uzņēmumi - spējīgāka valsts" sacīja LMT prezidents Juris Binde.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas kopsēdē ar vienīgo darba kārtības punktu “Par Latvijas attīstības bankas izveidošanu” par bankas izveidošanu tika runāts nepilnas astoņas minūtes no stundu un 50 minūtes garās sēdes.
2024. gada 24. janvārī tika izveidota jauna organizācija: Latvijas Industriju attīstības konfederācija (LIAK). Viens no šīs konfederācijas vadītājiem, kura pārraudzībā ir aizsardzības rūpniecības jautājumi, ir ilggadējais LMT prezidents Juris Binde. Aicināju viņu uz sarunu par valsts industriālo politiku, tās problēmām un attīstības perspektīvām, īpaši aizsardzības un globālās nestabilitātes kontekstā.
VAS Latvijas Pasts šogad koncentrēsies uz augstvērtīgu pasta un finanšu pakalpojumu nodrošināšanu, lai saskaņā ar uzņēmuma attīstības plāniem palielinātu savu konkurētspēju. Nacionālā pasta operatora vīzija - būt par pirmo izvēli ikkatra iedzīvotāja sūtījumiem, informē uzņēmums.
“Faktiski visus šos darījumus klients pats tā vai citādi ir akceptējis. Tās ir telefonkrāpšanas, ir investīciju krāpšanas, kur gadījumi ir mazāki, bet summas ir lielākas,” TV24 raidījumā “Naudas cena” skaidro Finanšu nozares asociācijas valdes loceklis Jānis Brazovskis.
Laikā, kad pieaugošo izmaksu dēļ pircēji savā ikdienā meklē iespējas ietaupīt, IKEA sper vēl vienu soli, lai uzņēmuma preces varētu atļauties pēc iespējas vairāk cilvēku, un no šodienas, 1. februāra, samazina cenas.
Pagājušais gads Latvijai bijis izaicinājumu pilns, tomēr gada nogalē ir bijuši atsevišķi pozitīvi pavērsieni, kas samazināja ekonomikas lejupslīdes ātrumu, bet atsevišķas iepriekš krītošās nozares pat atgrieza pie izaugsmes. Šobrīd vēl nevar apgalvot, ka kritums Latvijas tautsaimniecībā ir beidzies, taču, ja vien pasaulē nesākas kāds jauns plaša mēroga militārais vai ekonomiskais konflikts, tad ir pamats domāt, ka lielākās Latvijas iedzīvotāju daļas finansiālā situācija vairs nepasliktināsies.
Garāki kuģu maršruti, piegāžu aizkavēšanās un izmaksu pieaugumi pasaules un it īpaši Eiropas ekonomikai ir radījuši visai ievērojamus sarežģījumus un ietekmēs ekonomisko izaugsmi. Labā ziņa ir tā, ka pašreizējie notikumi Sarkanās jūras akvatorijā paši par sevi vien nav spējīgi izraisīt globālu ekonomisko krīzi.
2014. gada janvārī Latvija pēc ilgas un pamatīgas sagatavošanās pievienojās eirozonai, un latu vietā mūsu ikdienas norēķinos ienāca eiro. Desmit gadus vēlāk ir jau piemirsies, cik garš un sarežģīts bija mūsu ceļš uz eiro – diskusijas par to aizsākās vēl iepriekšējā gadsimta nogalē. Viens no galvenajiem Latvijas šķēršļiem tolaik bija augstā inflācija, bet iedzīvotāju viedoklis par un pret eiro dalījās apmēram uz pusēm. Šobrīd esam ceļā uz nākamo lielo jauninājumu – digitālā eiro ieviešanu.
Pasaules ekonomikai aizvien vairāk dodoties deflācijas virzienā, vieni no pirmajiem, kas spiesti saskarties ar realizācijas cenu kritumu, ir ražotāji. Arī Latvija šajā sakarā nav izņēmums, un vairums rūpniecības apakšnozaru saskaras ar to, ka pa ceha vārtiem izbraukusī produkcija kļūst aizvien lētāka, un gadījumā, ja šis process ieilgs, cietīs tautsaimniecība un algotais darbaspēks.
Kādēļ ražojam lētu elektrību, bet dārgi par to maksājam; par ko un kāda atbildība jāuzņemas a/s “Latvenergo” vadībai un tās īpašniekam valstij; vai joprojām no ministra tiek slēpta informācija; kas notiks ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru; kā izrāpties no atpalicības bedres ekonomikā – turpinājums intervijai ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini (ZZS) raidījumā "Nra.lv sarunas".
Piektdien sākta 85 nokomplektētu sadales skapju un 23 sadales korpusu piegāde Čerņihivas reģionam Ukrainā, kas iegādāti par "Elektrum" kampaņas ziedojumiem Ukrainas atbalstam.
Pasaules ekonomiskā situācija ir padrūma, un tas atspoguļosies šā gada Latvijas eksporta un kopējās ekonomiskās izaugsmes datos. Šobrīd labā ziņa ir tā, ka ārējos tirgos situācija vairs nepasliktināsies un veiksmes gadījumā ir pat cerība uz lielākām pārdošanas aktivitātēm gada otrajā pusē.
“Mums te jābeidz skrūvēt viena lidmašīna, to gaida Amerikā,” saka Ingemārs Butkevičs, “tā paredzēta demo dīleriem. Bet varētu būt, ka īstais klients būs viens bijušais militārais pilots. Es jums varētu piezvanīt pēc pusstundas.” Nu amerikāņu pilots gaida konteinerā iepakoto “Tarragon Aircraft” supervieglo lidaparātu, kas ražots Latvijā, bet “Neatkarīgā” sarunājas ar Ingemāru Butkeviču, SIA “Pelegrin” valdes locekli, kurš vada šo unikālo uzņēmumu – lidmašīnu ražotāju.
Baltijas uzņēmumu vērtība atkal ir sākusi pieaugt par spīti ekonomikas lejupslīdei un agresīviem kaimiņiem. Acīmredzams ir tas, ka Baltijas atrašanās NATO tiek uztverta kā pietiekami nozīmīgs faktors, lai būtu vēlme ieguldīt Latvijas, Igaunijas un Lietuvas uzņēmumos.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinājis apspriedi ar piegādātājiem par 60 jaunu dzelzceļa sliežu piegādi, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).
Lai gan atsevišķu faktoru ietekmē kopš gada sākuma patēriņa cenu līkne tiek nedaudz “paspiesta uz augšu”, šis gads varētu būt ar nelielu inflācijas pieaugumu, un, visdrīzāk, gada beigās tā nepārsniegs 5% robežu. Ir pat pamats domāt, ka tā būs tuvāka nullei nekā minētajiem pieciem procentiem.
Valdība janvārī plāno lemt par valsts un pašvaldību uzņēmumu kotēšanu biržā. Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kura akcijas varētu iegādāties jebkur iedzīvotājs, ir Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic”.